مداحان آب به آسیاب دشمن نریزند

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه باید در عزاداری‌ها مصالح و وحدت امت اسلامی در نظر گرفته شود، گفت: منبری‌ها و مداحان حرفی نزنند که دشمنان سوءاستفاده کنند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه باید در عزاداری‌ها مصالح و وحدت امت اسلامی در نظر گرفته شود، گفت: منبری‌ها و مداحان حرفی نزنند که دشمنان سوءاستفاده کنند.

به گزارش جماران، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی درباره بهترین روش تبلیغ قیام امام حسین (ع) اظهار کرد: در مسئله عزاداری امام حسین (ع) چند هدف عمده باید موردنظر قرار گیرد و هر اقدامی در جهت تحقق این اهداف باشد؛ احیای امربه‌معروف و نهی از منکر، احیای امر دین و توسل همه‌جانبه به ساحت مقدس اهل‌بیت (علیهم‌السلام) همه برای این است که معرفت، بصیرت، عشق و ایمان ما کامل شود و شرط موفقیت هم اخلاص است. عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه همه برنامه‌ها باید این اهداف را تأمین کند، افزود: کارهای خرافی، کارهایی که موجب وهن مذهب، مکتب امام حسین و ائمه معصومین (علیهم‌السلام) و وهن انقلاب اسلامی و امام راحل باشد قطعاً خلاف اخلاق و شرع است و اگر درست هم باشد مصلحت نیست. بنابراین باید مصالح و وحدت امت اسلامی در نظر گرفته شود و مثل تسنن آمریکایی قطعاً باید با تشیع انگلیسی نیز مقابله شود. آیت‌الله دری نجف‌آبادی درباره بیان مطالب غیر مستند در عزاداری امام حسین (ع) گفت: قطعاً هر کار، شیوه و رفتاری که با عزاداری سنتی و موازین شرعی و اخلاقی نامناسب باشد، قابل‌قبول نیست؛ باید عزاداری‌ها در چارچوب موازین شرعی، اخلاقی و قانونی باشد و موجب تحقق اهداف فوق‌الذکر شود. وی درباره نقش منبری‌ها و مداحان در حذف زوائد از عزاداری امام حسین (ع) تأکید کرد: نقش منبری‌ها و مداحان بسیار مهم است. آن‌ها باید هرچه بیشتر روی بیانات خود امام حسین (ع) و اهل‌بیت تأکید کنند و آب به آسیاب دشمن نریزند و حرفی نزنند که دشمنان سوءاستفاده کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار