مرکل باز هم صدر اعظم شد

انتخابات پارلمانی آلمان روز یکشنبه با تمدید دوره صدراعظمی «آنگلا مرکل» و جهش تاریخی آرای راست‌افراطی‌ها به پایان رسید.

انتخابات پارلمانی آلمان روز یکشنبه با تمدید دوره صدراعظمی «آنگلا مرکل» و جهش تاریخی آرای راست‌افراطی‌ها به پایان رسید.

به گزارش ایمنا به نقل از ای‌بی‌سی‌نیوز، مردم آلمان روز یکشنبه برای انتخابات نمایندگان خود در پارلمان این کشور (بودندستاگ) پای صندوق‌های رای رفتند. رای‌دهندگان در 299 منطقه یا حوزه انتخاباتی در سراسر آلمان دو برگ رای به صندوق انداختند: با یک رای نماینده مورد نظر خود برای آن منطقه را انتخاب کردند و با برگ رای دیگر به حزب مورد نظرشان رای دادند . بر این اساس ائتلاف احزاب دمکرات مسیحی آنگلا مرکل و اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن در این انتخابات موفق به کسب 33 درصد آرا شدند .

این انتخابات برای مرکل، صدر اعظم کنونی این کشور، آزمایشی مهم بود چون این اولین انتخابات سراسری آلمان بعد از آن است که دولت خانم مرکل در سال ۲۰۱۵ مرزها را به روی سیل پناهجویان و مهاجران باز کرد و حدود ۹۰۰ هزار نفر را پذیرفت . این انتخابات برای بقیه اروپا هم مهم است. آلمان به دلیل اقتصادش نقشی تعیین‌کننده در اتحادیه اروپا دارد و بودجه اتحادیه بیش از هر کشور دیگری به آلمان وابسته است . البته این انتخابات از جنبه دیگری نیز دارای اهمیت است، زیرا حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان یا «ای‌اف‌دی» برای نخستین بار توانست با کسب 12.6 درصد آرا راهی پارلمان آلمان شود . البته همه احزابی که موفق به راهیابی به پارلمان شدند، احتمال ائتلاف با راست افراطی‌ها را رد می‌کنند .

مجلس آلمان دست‌کم 598 کرسی دارد که 299 نماینده بطور مستقیم با رای مردم و 299 نماینده هم پس از مشخص شدن سهمیه احزاب انتخاب می شوند . دولت کنونی آلمان از سال 2013 قدرت را در اختیار دارد که با ائتلاف احزاب دمکرات مسیحی، سوسیال مسیحی و سوسیال دمکرات موسوم به ائتلاف بزرگ به صدراعظمی آنگلا مرکل شکل گرفته است .

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار