نتانیاهو مقام‌های اسرائیلی را از اظهارنظر درباره همه پرسی کردستان منع کرد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از مقام‌های این رژیم خواسته است تا از اظهارنظر درباره همه پرسی استقلال کردستان عراق خودداری کنند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از مقام‌های این رژیم خواسته است تا از اظهارنظر درباره همه پرسی استقلال کردستان عراق خودداری کنند.
به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، 2 مقام اسرائیلی گفتند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، مقام‌های این رژیم را از اظهار نظر درباره همه پرسی کردستان عراق، منع کرده است.
پیش از این حمایت تل آویو از برگزاری همه پرسی استقلال کردستان عراق با خشم ترکیه روبرو شده بود.
همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق روز گذشته علی رغم مخالفت‌های بین‌المللی برگزار شد. حمایت اسرائیل از این همه پرسی در شرایطی است که روابط تل آویو و آنکارا طی سال های اخیر با تنش های زیادی روبرو بوده است.
یک مقام کابینه رژیم صهیونیستی که نامش فاش نشده در این باره گفت: نتانیاهو از ما خواسته است تا درباره همه پرسی کردستان عراق اظهار نظر نکنیم.
یک مقام دیگر اسرائیلی نیز ضمن تایید این مساله افزود: موضوع همه پرسی کردستان بسیار حساس است.
دفتر نتانیاهو حاضر به اظهارنظر در این باره نشده است. اسرائیل از دهه 1960 میلادی روابط اطلاعاتی، تجاری و نظامی با کردها دارد. اسرائیل قبلا از استقلال کردستان عراق حمایت کرده که بارزترین این حمایت 13 سپتامبر از سوی نتانیاهو اعلام شده است.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه در سخنانی تاکید کرد: موضع نتانیاهو در قبال کردها، به روابط آنکارا و تل آویو لطمه می زند.
نخست وزیر اسرائیل رویکرد مثبت خود را نسبت به یک کشور کرد در مناطق کردنشین عراق اعلام کرده و کردها را افرادی شجاع و حامی غرب دانسته که با ارزش های اسرائیل اشتراک دارند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار