مک مستر: برجام بدترین توافق است!

مشاور امنیت ملی کاخ سفید با انتقاد از بند موسوم به «غروب آفتاب» از برجام به عنوان بدترین توافق موجود یاد کرد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید با انتقاد از بند موسوم به «غروب آفتاب» از برجام به عنوان بدترین توافق موجود یاد کرد.

به گزارش مهر به نقل از واشنگتن تایمز، «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در نشستی که در «موسسه مطالعات جنگ» واشنگتن بر گزار شد از مواضع دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور در قبال توافق هسته ای ایران دفاع کرد.

وی مدعی شد: واضح است که من با ترامپ در این زمینه موافق هستم و فکر می کنم این بدترین توافق موجود است. برجام به ایران همه امتیازات ممکن را داد. آنچه از این توافق حاصل شد، تقویت قدرت ایران بود. چه اندازه به دولت ایران اعتماد دارید؟ من که گمان نمی کنم بتوانید خیلی به آنها اعتماد کنید.

مک مستر همچنین از بند موسوم به «غروب آفتاب برجام» شامل رفع محدودیت های هسته ای ایران از سال ۲۰۲۵ میلادی به بعد، به عنوان کشنده ترین نقص این توافق نام برد!

گفتنی است مک مستر علیرغم همه انتقادهایی که علیه برجام دارد در شمار معدود اعضای کاخ سفید است که همچنان تلاش می کند تا ترامپ را به ادامه توافق هسته ای ایران مجاب کند.

شایعات حاکی از آن است وقتی رئیس جمهوری آمریکا برای تایید پایبندی ایران در دومین گزارش کاخ سفید، تریدد به خرج داد؛ مک مستر و «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا بودند که وی را به ادامه برجام تشویق کردند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار