سیاسی‌بازی موجود برای آموزش و پرورش اصفهان سم است

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: فضای سیاسی‌بازی برای آموزش و پرورش سم است و این سم در آموزش و پرورش استان وجود دارد و شخص مدیرکل هم بیشتر به آن دامن زده است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: فضای سیاسی‌بازی برای آموزش و پرورش سم است و این سم در آموزش و پرورش استان وجود دارد و شخص مدیرکل هم بیشتر به آن دامن زده است.

زهرا سعیدی در گفت‌وگو با فارس در خصوص علت درخواست از وزیر آموزش و پرورش برای عزل فوری قائدیها مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به این‌که استان اصفهان مرکز ثقل فرهنگی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی و پایتخت فرهنگی نیز است و با عنایت به این‌که آموزش و پرورش را فرهنگی می‌دانند و پایه‌ریزی فرهنگی در این‌جا انجام می‌شود نیاز است تا تدبیر و درایت بیشتر از جانب مسؤولان امر رعایت شود.

وی افزود: پیش از این عزل قائدیها را از وزیر خواسته بودیم و تصمیم گرفتیم که یک تذکر شفاف هم در این خصوص بدهیم، شاید در کشور از لحاظ اقتصادی مشکلاتی داشته باشیم اما این بهانه‌ای برای برخی شده است، نباید همه چیز را به بهانه مشکلات اقتصادی زمین بگذاریم.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر آموزش و پرورش شرایط آن را ندارد که سرانه هر دانش‌آموز را فراهم کند، این موضوع نباید باعث شود شاهد خلأ مدیریتی هم باشیم، سیاسی‌بازی برای آموزش و پرورش سم است و این سم در آموزش و پرورش استان وجود دارد و شخص مدیرکل هم بیشتر به آن دامن زده است.

وی با بیان این‌که انتصابات اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان خیلی سیاسی است، مطرح کرد: دروغ و سیاسی‌بازی در آموزش و پرورش جایی ندارد، از افراد در جایگاه خودشان اگر خدمتی کرده باشند قدردانی می‌کنیم اما در یک جایی که نیاز به ارتقا و پیشرفت باشد حرف خودمان را خواهیم زد.

سعیدی ادامه داد: اگر بین دانش‌آموزان، معلمان و والدین دانش‌آموزان نظرسنجی کنید شاهد یک سری گلایه‌ها و نارضایتی‌ها خواهید بود که ریشه‌یابی آن‌ها به خلأ مدیریتی ختم می‌شود؛ آموزش و پرورش جایی نیست که فقط بگوییم کلی‌نگری انجام شود و باید به مسائل جزئی نیز توجه شود.

وی ادامه داد: مدیریت‌ها باید به نحوی باشد که اگر کسی خارج از سیستم به دنبال ضربه زدن است به هیچ عنوان به هدف خود نرسد، مسأله اعتیاد وضعیت خوبی نیست و آموزش و پرورش باید به طور جدی ورود کرده و مدارسی که مشکل دارند اصلاح شوند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر مشکلات اقتصادی هم هست می‌توان از طریق خیران و افرادی که تأثیرگذار هستند این مشکلات اقتصادی حل شود، وزیر آموزش و پرورش باید نسبت به حل این مشکلات اقدام کند، البته هنوز پاسخی از وزیر دریافت نکرده‌ایم و وی تا دو ماه فرصت پاسخگویی دارد.

وی با بیان این‌که از وقتی وارد مجلس دهم شده، شاهد سو مدیریت‌ها در آموزش و پرورش بوده است، تصریح کرد: ابتدا به صورت شفاهی تذکرات خود را می‌دهیم، تذکرات کتبی، استمرار پیگیری، نامه نوشتن، سؤال پرسیدن و در نهایت استیضاح کردن ابزار کار نمایندگان است و ما نیز به فراخور حساسیت موضوع و فراخور زمان از این ابزارها استفاده می‌کنیم.

سعیدی یکی از دلایل برکناری فانی را انتخاب افرادی دانست که سوء مدیریت داشتند و بیان کرد: وزیر را توانستیم عوض کنیم اما بعد از فانی کسی آمد که بدتر از وزیر قبلی اصلاً اهمیتی به این موضوعات نمی‌داد؛ در دولت جدید مجلس به بطحایی رأی داده است و انتظار دارد که اگر مشکلات اقتصادی هست اما حداقل خلأ مدیریتی در آموزش و پرورش نباشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار