حضور سرلشگر سلیمانی بر سر مزار جلال طالبانی

سردار سلیمانی با حضور بر سر مزار جلال طالبانی در شهر سلیمانیه برای او فاتحه خواند.

حضور سرلشگر سلیمانی بر سر مزار جلال طالبانی

سردار سلیمانی با حضور بر سر مزار جلال طالبانی در شهر سلیمانیه برای او فاتحه خواند.

به گزارش ایمنا، دفتر حزب اتحاد میهنی کردستان عراق اعلام کرد که سردار سلیمانی روز شنبه با حضور بر سر مزار جلال طالبانی در شهر سلیمانیه برای او فاتحه خواند.

سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به مناسبت درگذشت جلال طالبانی رئیس جمهور سابق عراق و دبیر کل اتحادیه‌ میهنی کردستان عراق پیام تسلیتی صادر کرده بود امروز در سفر به سلیمانیه بر سر مزار این رهبر مجاهد حضور یافت.

در بخشی از پیام سردار سلیمانی آمده است: خبر درگذشت مجاهد خستگی‌ناپذیر، رئیس جمهور فقید عراق جناب آقای جلال طالبانی نه‌تنها مردم مسلمان عراق بلکه همه ملت‌های منطقه را متأثر و متألم کرد.

مرگ شخصیت مجاهدی که قریب به بیش از شصت سال برای آزادی ملت عراق اعم از عرب، کُرد، ترکمن، شیعه، سنی، مسیحی و ایزدی مبارزه کرد، مردی که به حق کلمه «مام» برازنده او بود. شخصیتی که بارها سنگر خود را سنگر دفاع از شیعه، سنی، کُرد و عرب قرار داد.

منزلت این مرد بزرگ هنوز در بین ملت عراق شناخته نشده است، کما اینکه در کردستان عراق نیز آنگونه که باید، فرصت شناساندن و شناخت این رجل بارز حاصل نشد.

طالبانی مردی بزرگ بود که ریاست‌های جدید بر بزرگی او نیفزود، بلکه جایگاه‌ها را ارزشمند و بزرگ کرد. شخصیتی که بارها موجب نجات ملت عراق از گرداب‌ها، کشمکش‌ها و تفرقه‌ها شد.




ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار