جمهوری اسلامی نیازی به اشک تمساح بیگانگان ندارد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: جمهوری اسلامی نیازی به اشک تمساح بیگانگان ندارد و با جدیت در جهت ثبات منطقه تلاش خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: جمهوری اسلامی نیازی به اشک تمساح بیگانگان ندارد و با جدیت در جهت ثبات منطقه تلاش خواهد کرد.

به گزارش فارس، فتح‌اله معین صبح امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: اخیراً شاهد اظهارات غیر متعارف و زشت رئیس جمهور آمریکا علیه کشور ایران بودیم.

وی افزود: رئیس جمهور کشورمان در صحبت‌های خود اعلام داشت ای کاش رئیس جمهور آمریکا، تاریخ، جغرافی، اخلاق و درس نحوه ارتباط را بیاموزد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: همه به خاطر داریم که در اوج جنگ تحمیلی امام خمنی(ره) رؤسای جمهور کشورها را «آقا» خطاب می‌کردند؛ هیچ‌گاه حضرت امام(ره) حتی به آنان که علیه کشور ما خیانت کرده بودند، هم بی‌احترامی نمی‌کردند.

وی تصریح کرد: با آغاز تحولات در کشورهای منطقه، استکبار جهانی در سال‌های اخیر درصدد تعریف جدیدی از نقشه خاورمیانه شد؛ وقتی که داعش موصل را تصرف کرد و تا نزدیک مرز اقلیم کردستان وارد شد، رژیم صهیونیستی با شتاب‌زدگی از کردستان به عنوان یک کشور مستقل حمایت کرد.

معین عنوان داشت: پس از آن کردستان اعلام کرد که در خصوص اعلام استقلال در حال بررسی است، ورود جمهوری اسلامی به موضوع اقلیم کردستان بود که جلوی پیشروی نیروهای داعش را گرفت و حرکت آنان را خنثی کرد.

وی خاطرنشان کرد: تنها کشوری که در زمان ورود داعش به اقلیم کردستان به کردستان کمک کرد، ایران بود؛ اعلام استقلال بی‌موقع و همه‌پرسی در کردستان با پایمردی جمهوری اسلامی، مانور مشترک با نیروهای عراق، جلسه مشترک با سوریه و ... باعث شد توطئه منطقه و ایجاد تنش چند ده ساله خنثی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان داشت: وقتی اقدامات ایران در منطقه به مذاق آمریکا خوش نیامده، طبیعی است که رئیس جمهور آمریکا چنین مواضعی علیه ایران بگیرد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی بعد از سال‌ها در منطقه این مطلب را به اثبات رسانده که نیازی به قیم و بالاسر ندارد و مردم ایران این امر را نیز اثبات کرده‌اند و قادر به مدیریت مسائل داخلی خود هستند؛ جمهوری اسلامی نیازی به اشک تمساح بیگانگان ندارد و با جدیت در جهت ثبات منطقه تلاش خواهد کرد.

معین تأکید کرد: ارکان جمهوری اسلامی از جمله سپاه متعلق به کلیت نظام و مردم کشور ماست، مردم ایران همان‌طور که از تمامیت ارضی خود دفاع کردند، از تمام داشته‌های خود از جمله خلیج فارس و همه ارکان داخل نظام نیز حمایت می‌کنند و هر نوع دخالت بیگانه و حرف‌های نامربوط آنان را محکوم و از آنان اعلام انزجار می‌کنند.

وی عنوان داشت: از طرف همه اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان این مطلب را به گوش همه جهانیان می‌رسانیم که به نمایندگی از مردم، از عزت، بزرگی و تمامیت ارضی دفاع و پشتیبانی خواهیم کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به روز جهانی نابینایان و روز عصای سفید، اضافه کرد: مناسب‌سازی شهر برای استفاده همه معلولان از جمله روشن‌دلان از امکانات شهری، امری ضروری است؛ برای آنکه بتوانیم در این زمینه فعال‌تر عمل کنیم نیازمند همکاری نیروی انتظامی هستیم.

وی اذعان داشت: در مناسب‌سازی برای نابینایان در سطح معابر شهری با مشکل ورود موتورسواران و ناامنی برای افراد پیاده مواجه هستیم و نیازمند آموزش و فرهنگ‌سازی بیشتری برای انجام این کار هستیم؛ البته تمهیداتی در سال‌های اخیر برای ایجاد خطوط ویژه نابینایان در پیاده‌روهای شهری اندیشیده شده است.

معین با اشاره به روز جهانی غذا یادآور شد: با توجه به رشد جمعیت، مسأله امنیت غذایی جزو مسائل مهم همه کشورهاست تا در این زمینه به یک ثبات قابل اطمینانی برسند؛ بسیاری از کشورها در هنگام وقوع حوادث طبیعی مواد غذایی مورد نیاز خود را حفظ می‌کنند.

وی متذکر شد: ایران در مصرف برخی مواد غذایی بالاترین رتبه را دارد که در این زمینه نیازمند بازنگری هستیم؛ شورای اسلامی شهر اصفهان نیز برای ایجاد امکان دسترسی مردم به مواد غذایی سالم و به روز و جلوگیری از ورود مواد غذایی زائد تلاش خواهد کرد تا شهر اصفهان که از قدیم‌ به صرفه‌جویی مشهور بوده با مشکلی مواجه نشود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار