رشد جمعیت، آلودگی هوا و تغییر اقلیم چالش های اصلی پیش روی بشر

مدیر کل هواشناسی استان اصفهان گفت: رشد جمعیت، آلودگی هوا، تغییر اقلیم، برداشت بی رویه از منابع آبی، خشکی و بیابانی شدن، فرسایش خاک و خشک شدن زاینده رود از جمله چالش های است که با آن روبه رو هستیم.

مدیر کل هواشناسی استان اصفهان گفت: رشد جمعیت، آلودگی هوا، تغییر اقلیم، برداشت بی رویه از منابع آبی، خشکی و بیابانی شدن، فرسایش خاک و خشک شدن زاینده رود از جمله چالش های است که با آن روبه رو هستیم.

به گزارش ایمنا، مدیر کل هواشناسی استان اصفهان صبح امروز در نشست خبری گفت: توصیه ها و پیش بینی های هواشناسی برای ۱۲ استان و جلوگیری از وارد شدن خسارت به کشاورزان سبب شد، تا حدود ۴۲۲ هزار میلیارد تومان به صندوق بیمه محصولات کشاورزی کمک شود.

مجید بیجندی با بیان اینکه اداره کل هواشناسی به عنوان یک دستگاه حاکمیتی است، اظهار داشت: این سازمان جز اصلی ترین دستگاه هایی است که وظیفه خدمت رسانی به مردم را دارد.

وی افزود: ستاد مرکزی هواشناسی استان اصفهان با هدف کاربردی شدن هوا شناسی از حالت هواشناسی محض به حالت هواشناسی کاربردی حرکت کرده است. بیجندی با اشاره به اینکه با وجود دستگاه های پیشرفته و مدرن به طور حرفه ایی فعالیت می کنیم، افزود: با کمک کاربردی شدن هواشناسی و با برنامه ریزی های دقیق توانستیم جز هواشناسی های برتر کشور باشیم.

وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری، حمل و نقل جاده ای و آلودگی هوا بسیار خوب عمل کرده ایم، عنوان کرد: از طریق کاربردی شدن هواشناسی به عنوان یک عملکرد مثبت توانستیم به جایگاه خوبی در دیدگاه شهروندان دست پیدا کنیم.

مدیر کل هواشناسی استان اصفهان گفت: توسعه سامانه تهک و عملیاتی شدن آن یکی از مهمترین اهداف سازمان است. بیجندی با اشاره به برگزاری صد و دومین جلسه کارگروه سامانه تهک هواشناسی عنوان کرد: در جلسات متعدد با حضور دستگاه های مشارکتی با هدف کاهش آلودگی، اینورژن و وارونگی هوا به بحث و گفت و گو پرداخته ایم.

وی ادامه داد: فعالیت ایستگاه های هواشناسی فقط متمرکز به مرکز استان نیست و در همه شهرستان ها ایستگاه های فعال هوا شناسی فعالیت می کنند. بیجندی با اشاره به چالش های پیش روی فعالیت های هواشناسی گفت: رشد جمعیت، آلودگی هوا، تغییر اقلیم، برداشت بی رویه از منابع آبی، خشکی و بیابانی شدن، فرسایش خاک و خشک شدن زاینده رود از جمله چالش های است که با آن روبه رو هستیم.

وی با تاکید براینکه تغییر اقلیم یکی از اساسی ترین چالش های پیش روی بشر است، گفت: تغییر اقلیم در دزار مدت منابع آبی، اقتصاد کشاورزی، جنگل ها، حمل و نقل و گردشگری را متاثر می کند.

بیجندی در خصوص اهداف و اولویت های هواشناسی اظهار داشت: پایش مستمر و تولید داده ها، پردازش در تولید محصول و تصمیم سازی و مدیت امور روزمره مردم از جمله اهدافی است که در استان آن را پیگیری می کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار