120 هزار نفر مصرف‌کننده مواد مخدر در اصفهان

معاون پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۳۰ هزار معتاد در مراکز ترک اعتیاد بهزیستی اصفهان تحت درمان هستند.

معاون پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۳۰ هزار معتاد در مراکز ترک اعتیاد بهزیستی اصفهان تحت درمان هستند.
مجتبی ناجی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه میانگین سنی معتادان مراجعه کننده به مراکز ترک اعتیاد، بین 20 تا 35 سال است، اظهار داشت: 120 هزار نفر در استان اصفهان مصرف‌کننده مواد مخدر هستند که 30 هزار نفر آن‌ها تحت درمان هستند.
وی افزود: 8 هزار و 500 زن معتاد نیز در اصفهان وجود دارد که حدود 550 نفر آن‌ها در مراکز اقامتی و حدود 5 هزار و 200 زن معتاد در مراکز سرپایی بهزیستی استان در سال 95 از خدمات درمانی استفاده کرده و درمان شدند.
معاون پیشگیری بهزیستی اصفهان آمار استعمال مواد مخدری چون هروئین، تریاک و شیشه را به صورت ترکیبی نسبت به مواد دیگر بیشتر اعلام کرد و گفت: از آنجایی که مراکز ترک اعتیاد، خود معرف است، داوطلبان ترک با تصمیم خودشان و با پر کردن فرم رضایت همراه با امضا و اثر انگشت می‌توانند اعتیاد خود را ترک کنند.
وی با اشاره به اینکه میانگین سنی معتادان مراجعه کننده به مراکز ترک اعتیاد بین 20 تا 35 سال است اما ممکن است معتاد زیر 20 سال هم در بین آنها باشد، بیان کرد: چرخه اعتیاد به گونه‌ای است که در ابتدای امر، تمایلی به ترک ندارند و به مرکز ترک اعتیاد مراجعه نمی‌کنند اما وقتی به مرحله‌ای می‌رسند که احساس می‌کنند توانایی‌های جسمی و روانی‌شان در حال تخریب است، ترغیب به ترک می‌شوند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار