دوراهی ماندن یا رفتن

نمايش يک شاخه گل سرخ ديدگاهی به کلام «کل اليوم عاشورا و کل عرض کربلا» دارد. این نمايش يك چالش است؛ چالشي براي تماشاگر، انتخابي بين يك دوراهي، ماندن يا رفتن.

سعید آقایی - اصفهان امروز : نمايش يک شاخه گل سرخ ديدگاهی به کلام «کل اليوم عاشورا و کل عرض کربلا» دارد. این نمايش يك چالش است؛ چالشي براي تماشاگر، انتخابي بين يك دوراهي، ماندن يا رفتن. در اين درام، شمر به زمان حال می‌آید کت‌وشلوار می‌پوشد و به موهايش ژل می‌زند. شمر به منزل سه خانواده با عقايد و دیدگاه‌های متفاوت برای بريدن سر آنها می‌رود که با پاسخ‌های متفاوت روبه‌رو می‌شود و...

کارگردانی این اثر را مسعود يزدانبخش، دانشجوي کارشناسي سينما (تدوين) بر عهده دارد. وی 4 سال در حوزه تئاتر فعالیت داشته و در سه نمايش پنهان‌خانه (سال٩۴)، قوی سپيد (سال٩۵) و قهوه قجری (سال٩۶) حضورداشته است. نمايش يک شاخه گل سرخ نخستین تجربه کارگردانی وی است.

یزدانبخش درباره این نمایش می‌گوید: «من با زحمت و هزينه زياد اين نمايش را به اجرا رسانده‌ام و تمامي هزینه‌های آن را خودم برعهده‌گرفته‌ام و هيچ ارگانی از من حمايت نکرده است.»

وی درباره ایده این کار نیز بیان می‌کند: «از اواخر شهریورماه تمرينات يک شاخه گل سرخ شروع شد. من به دنبال يک متن مذهبی بودم برای محرم و اين متن به نظرم جذاب آمد. متن نمايش اثر سيروس همتی است و مهم‌ترین ويژگی آن چالشی زيباست بين ماندن يا نماندن. متن نمایش، ترکيبی از گذشته و زمان حال است مردی که از گذشته می‌آید ولي امروزي صحبت می‌کند. آن مرد شمر است و جذابيت متن همان تعليقي است که از نيمه دوم متن رخ می‌دهد»

به نظر کارگردان جمله «بعضي از آدم‌ها مثل طبل می‌مونند؛ صداشون خوبه ولی توشون هيچي نیست»، زیباترین دیالوگ این نمایش است. وی اصرار بر فرهنگ درست تئاتر ديدن دارد و تاکید می‌کند که تئاتر اصفهان را جدی بگيريم و تئاتر ببينيم. این اثر تا 12 آبان ماه در سالن نمایش اصفهان در مجموعه فرشچیان روی صحنه است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار