کاشت گیاه موسیر برای نخستین بار در دهاقان

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان از کاشت گیاه موسیر در مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد.

ایمنا: رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان از کاشت گیاه موسیر در مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد.

امیر صفرپور بابیان این مطلب، اظهار داشت: چهار هزار مترمربع از مزارع کشاورزی منطقه سولجان دهاقان به کشت موسیر اختصاص داده‌شده است.

وی با توجه به تداوم خشک‌سالی و کمبود منابع آبی، تغییر الگوی کشت در منطقه یکی از اهداف مهم متخصصان بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: در این راستا محصولاتی دارای اولویت هستند که نیاز آبی کمتری نسبت به کشت‌های قبل داشته باشند، بنابراین کشت گیاه موسیر می‌تواند جایگزین مناسبی برای محصولات همچون لوبیا، ذرت با نیاز آبی بالا باشد. رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان خاطرنشان کرد: موسیر یکی از گیاهان غده دار است که در خاک‌های سبک شنی محصول مطلوبی را به بار می‌دهد لذا کم‌توقعی گونه موسیر نسبت به آب و همچنین نوسانات کم‌قیمت طبق آمار سال گذشته کشت آن را مقرون‌به‌صرفه کرده است.

وی افزود: کشت گیاه موسیر برای نخستین بار در مزارع این شهرستان انجام شد و اولین مرحله آبیاری را نیز در این ماه پشت سر گذاشته است و مرحله بعد آبیاری به فصل بهار موکول می‌شود. صفرپور گفت: آخرین مرحله آبیاری این محصول در اردیبهشت‌ماه صورت می‌گیرد و برداشت آن از اواسط خردادماه انجام که نسبت به غلاتی همچون جو مناسب است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار