توصیه های امام رضا(ع) برای درمان گوش درد

امام رضا(ع) درحدیثی درباره رهایی از درد گوش فرمودند: هرکس می‌خواهد گوش‌هایش درد نگیرد، به‌هنگام خواب در گوشش پنبه بگذارد.

امام رضا(ع) درحدیثی درباره رهایی از درد گوش فرمودند: هرکس می‌خواهد گوش‌هایش درد نگیرد، به‌هنگام خواب در گوشش پنبه بگذارد.

در سبک زندگی اسلامی یکی از منابع مهم و ارزشمند در حفظ سلامت و درمان بیماری‌ها توجه به منابع و مراجع دینی و مذهبی به‌خصوص مراجع مهم دین اسلام است و از آن‌جایی که این مراجع برگرفته از کلام خداوند متعال، پیامبران و امامان هستند؛ می‌توانند نقش بسزایی در ارتقای سلامت جامعه و درمان بیماری‌ها داشته باشند.

در متون ارزشمندی از جمله قرآن‌کریم، طب‌النبی، طب‌الصادق و طب‌الرضا مطالب متعددی در زمینه درمان بیماری‌ها آورده شده است و باید گفت که طب اسلامی از درمان هیچ بیماری عاجز نیست و هرنوع بیماری را درمان می‌کند.

یکی از بیماری‌های شایع در بین افراد، از گذشته تاکنون، درد گوش است که امام رضا(ع) در یک توصیه پزشکی درباره بهداشت گوش‌ها می‌فرمایند: هرکس که می‌خواهد گوش‌هایش و نیز زبان کوچکش فرو نیفتد، هیچ‌گاه شیرینی نخورد مگر اینکه پس از آن سرکه غرغره کند.

همچنین ایشان در حدیث دیگری درباره رهایی از درد گوش فرمودند هرکس می‌خواهد گوش‌هایش درد نگیرد، به‌هنگام خواب در گوشش پنبه بگذارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار