مناطق زلزله‌زده با کمبود وسایل گرمایشی مواجه‌اند

روز دوشنبه تیمی متشکل از پزشکان متخصص و جراح، پرستار و ماما جهت خدمات رسانی به هم‌وطنان آسیب‌دیده از زلزله از اصفهان به غرب کشور اعزام شدند.

لادن سلطانی - اصفهان امروز : روز دوشنبه تیمی متشکل از پزشکان متخصص و جراح، پرستار وماما جهت خدمات رسانی به هم‌وطنان آسیب‌دیده از زلزله از اصفهان به غرب کشور اعزام شدند.

یکشنبه‌شب فقط زمین غرب ایران نلرزید، قلب همه ایرانیان لرزید. فقط کرمانشاه در ماتم فرونرفته همه ایران ماتم‌زده است. زاینده‌رود غم خودرا از یاد برد وقتی ناله بیستون را شنید؛ اما ایرانی‌ها این بار هم مهربانی خود راثابت کردند و در قالب گروه‌ها و اکیپ‌های مختلف، هم‌وطنان کرد را تنها نگذاشتند وبه کمکشان شتافتند. همان‌طور که در بخش‌های مختلف خبر آمده ازجمله اقشاری که درنخستین ساعات پس از وقوع زلزله در کنار نیروهای امدادی به خدمات‌رسانی به مردم حادثه‌دیده شتافتند جامعه پزشکی بود؛ که البته در این میدان، پزشکان و پرستاران سراسر کشور بااستقرار در مناطق زلزله‌زده تیم درمانی استان کرمانشاه را یاری می‌کنند.

* اعزام اکیپ درمانی از اصفهان به منطقه زلزله‌زده

به گفته کیانوش جهانپور، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تیم اعزامی شامل چهار متخصص جراح عمومی، سه ارتوپد، یک متخصص هوشبری، ۳۷ پرستار، ۱۱ کارشناس اتاق عمل، شش تکنسین هوشبری، دو ماما (جمعاً 64 نیروی داوطلب) روزگذشته عازم استان کرمانشاه شدند. این تیم با تقسیم‌بندی به چند گروه از روز دوشنبه هریک مأموریت خود را در بیمارستان ارتش و مناطق گیلان غرب، سرپل ذهاب، بیمارستان‌های امام خمینی (ره) و امام رضا (ع) و دالاهو آغاز کردند. مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین تصریح کرد: 10 کد اورژانسی شامل هشت آمبولانس و یک اتو آمبولانس و خودروی پشتیبانی از همان ساعات اولیه پس از زلزله در استان کرمانشاه مستقر بوده و کماکان به امدادرسانی اشتغال دارند.

*انجام اعمال جراحی در بیمارستان صحرایی

همچنین دکتر امیرجعفر مدیر گلستان، جراح عمومی ارتش که یکی از نیروهای داوطلب اعزامی از اصفهان به منطقه سرپل ذهاب است درگفتگو با اصفهان امروز تصریح کرد: به‌محض استقرار تیم در منطقه از روز گذشته درمان آسیب دیدگان را آغاز کردیم. مجروحین از همه رده‌های سنی هستند و شکستگی و آسیب‌های پوستی بیشتر به چشم می‌خورد.

وی با اشاره به کمبود وسایل گرمایشی در منطقه افزود: ازنظر امکانات پزشکی و دارویی کمبودی وجود ندارد اما با توجه به هوای سرد منطقه به‌ویژه در شب، مردم با کمبود وسایل گرمایشی و لباس گرم مواجه‌اند. دکتر مدیر گلستان درباره انجام جراحی‌های مختلف در بیمارستان‌های صحرایی گفت: جراحت‌های سطحی حادثه دیدگان بسیار است که به‌صورت سرپایی درمان می‌شوند. اما در این دو روز جراحی‌های مختلفی مانند زایمان، کورتاژ ویک مورد هم عمل جمجمه در کانکس‌هایی که توسط ارتش به تجهیزات اتاق عمل مجهز شده انجام پذیرفته است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار