بازسازی دشت ذهاب بر عهده نصف‌جهان

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: استان اصفهان به‌ عنوان استان معین شهر سر پل ذهاب انتخاب‌شده و قرار است در بحث بازسازی این شهر و دشت ذهاب ورود پیدا کند.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: استان اصفهان به‌ عنوان استان معین شهر سر پل ذهاب انتخاب‌شده و قرار است در بحث بازسازی این شهر و دشت ذهاب ورود پیدا کند.

احسان‌اله رضاپور در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: بسیج سازندگی استان اصفهان به‌ محض اطلاع از وقوع حادثه زلزله کرمانشاه آمادگی خود را در زمینه خدمت‌رسانی به مردم حادثه‌دیده و بازسازی مناطق آسیب‌دیده اعلام کرد.

وی افزود: در بازدید میدانی که از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و شهرهای اطراف به عمل آمد، بیشترین آسیب‌ها در منطقه سر پل ذهاب، دشت ذهاب و ازگله دیده شد.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان در همین راستا بیان داشت: اثرات روانی ناشی از این حادثه در کنار سردی هوا و کمبود امکانات موردنیاز مردم، شرایط را برای آسیب دیدگان دشوارتر کرده است.

*همکاری تمام دستگاه‌ها برای کمک به مردم کرمانشاه

رضاپور تأکید کرد: تمام دستگاه‌ها در تلاش هستند تا زندگی عادی را به شهرهای زلزله‌زده کرمانشاه بازگردانند که در این راستا قرار بر این شد که بخش شهری به ارتش واگذار شود و بخش روستایی نیز به بسیج سازندگی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واگذار شود.

وی در رابطه با نحوه اسکان مردم زلزله‌زده کرمانشاه تصریح کرد: در درجه اول کانکس‌های موقتی جهت اسکان مردم زلزله‌زده و احشام، با توجه به اینکه اشتغال اصلی مردم برخی نواحی آسیب‌دیده در زمینهٔ دام‌پروری است؛ برپا خواهد شد.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان اذعان داشت: در بررسی‌های اولیه و در پی تفاهم‌نامه‌ای که قرار است با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شود، در نظر داریم در مرحله بعدی اقدام به ساخت مسکن موردنیاز زلزله‌زدگان با توجه به شرایط آب و هوایی کنیم که این اقدام نیز تا چند روز آینده انجام خواهد شد.

*ورود نواحی 28 گانه بسیج استان در امر خدمت‌رسانی

رضاپور ادامه داد: به‌منظور یاری‌رساندن به مردم کرمانشاه نواحی 28گانه بسیج سازندگی در سطح استان وارد عمل شدند و کمک‌های بسیاری را از طریق حوزه‌ها، پایگاه‌های محلی و مساجد جمع‌آوری کردند و استقبال مردم نیز به‌صورت چشمگیر بود.

وی در رابطه با کمک‌های اعطایی مردم استان اصفهان که از طریق بسیج سازندگی برای این مناطق ارسال شد؛ تصریح کرد: تاکنون چندین کامیونت و تریلر حاوی اقلام پتو، تشک، نان، آب‌معدنی، کنسرو، کمپوت، چادر و زیرانداز برای توزیع بین مردم کرمانشاه ارسال‌شده است.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان اذعان داشت: در جلسه‌ای که با ستاد بحران اصفهان برگزار شد، عملیات خدمت‌رسانی به مناطق آسیب‌دیده کرمانشاه و جمع‌آوری کمک‌های مردمی بین هلال‌احمر، بسیج و بهزیستی تقسیم شد.

رضاپور در همین رابطه افزود: قرار بر این شد که پایگاه‌هایی در سطح استان اصفهان توسط این ارگان‌ها برپا شود تا مردم از این طریق کمک‌های خود را به دست مردم آسیب‌دیده کرمانشاه برسانند.

* مهم‌ترین اقلام موردنیاز مردم زلزله‌زده کرمانشاه

وی در رابطه با بیشترین اقلام موردنیاز مردم کرمانشاه در شرایط کنونی گفت: مواد خوراکی و وسایل گرمایشی اعم از پتو و هیتر برقی مهم‌ترین اقلام موردنیاز مردم با توجه به برودت هوا است.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان تأکید کرد: مردم از ارسال لباس‌های دسته دوم به دلیل حفظ شأن و منزلت مردم آسیب دیده کرمانشاه خودداری کنند و در صورت تمایل اقدام به تهیه لباس گرم نو برای این افراد کنند.

رضاپور همچنین با اشاره به تراکم جمعیت در منطقه زلزله‌زده کرمانشاه بیان داشت: به‌ منظور تسهیل در امر خدمت‌رسانی مردم از حضور خودجوش و بدون هماهنگی با دستگاه‌های ذی‌ربط جدا خودداری کنند تا برقراری نظم راحت‌تر صورت گیرد.

*پایان آواربرداری مناطق آسیب‌دیده

وی در رابطه با میزان پیشرفت آواربرداری مناطق آسیب‌دیده گفت: کار آواربرداری به پایان رسیده و این امر در بخش شهری توسط ارتش و در بخش روستایی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت گرفته است.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان همچنین تأکید کرد: بر اساس آخرین اخبار، استان اصفهان به‌ عنوان استان معین شهر سر پل ذهاب انتخاب‌شده است و قرار است در بحث بازسازی این شهر و دشت ذهاب ورود پیدا کند.

رضاپور در پایان در رابطه با توزیع عادلانه‌تر اقلام موردنیاز مردم در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اظهار کرد: بر اساس آخرین جلسه‌ای که با حضور مسؤولان ارشد سپاه پاسداران تشکیل شد، قرار بر این شد که اقلام اعطایی جمع‌آوری‌شده به‌ صورت مدیریت‌شده و برنامه‌ریزی‌شده این اقلام در میان روستاها توزیع شود تا نظم و هماهنگی بیشتری برقرار شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار