افزایش مراجعه زنان برای اهدای خون به زلزله‌زدگان

مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان گفت: میزان مراجعه جهت اهدای خون به مراکز استان اصفهان به خصوص شعبه خواجوی شهر اصفهان و به ویژه مراجعه زنان به نسبت میزان مراجعه همیشگی آمار چشمگیر و قابل توجهی است.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان گفت: میزان مراجعه جهت اهدای خون به مراکز استان اصفهان به خصوص شعبه خواجوی شهر اصفهان و به ویژه مراجعه زنان به نسبت میزان مراجعه همیشگی آمار چشمگیر و قابل توجهی است.

مجید زنیلی امروز در گفت‌وگو با فارس درباره استقبال مردم اصفهان از فراخوان کشوری انتقال خون برای کمک به آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه اظهار داشت: مردم استان اصفهان از موضوع اهدای خون برای مناطق زلزله‌زده استقبال کردند و هم اکنون ظرفیت تکمیل شده است، در صورت اعلام نیاز برای خون‌رسانی به غرب کشور، آمادگی کامل وجود دارد.

وی افزود: در روزهای گذشته در کل استان اصفهان سه هزار نفر از جمعیتی که جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کردند موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان اضافه کرد: از صبح امروز تاکنون میزان مراجعه جهت اهدای خون به مراکز استان اصفهان به خصوص شعبه میدان خواجوی شهر اصفهان آمار قابل توجهی است و تا ظهر امروز حدود 900 نفر مراجعه‌کننده داشتیم.

وی بالاترین میزان مراجعه در استان را در شهر اصفهان دانست و گفت: شعبه خواجو در شهر اصفهان بیشترین میزان مراجعه و دریافت موفق خون را داشته است، در این چند روز حدود دو هزار نفر موفق به اهدای خون در شهر اصفهان و یک هزار نفر در دیگر شهرستان‌ها شدند.

زینلی با اشاره به این که معمولا نسبت اهدا خون زنان به مردان بسیار پایین است، گفت: میزان مراجعه زنان به خصوص برای اهدای خون O منفی به نسبت میزان مراجعه همیشگی آمار چشمگیر و قابل توجهی است.

وی تصریح کرد: هنوز درخواستی مبنی بر ارسال خون برای نقاط زلزله‌زده نداشتیم اما شرایط در استان اصفهان مناسب بوده و اعلام آمادگی ارسال خون صورت گرفته و در صورت نیاز انتقال واحدهای خونی به غرب کشور انجام خواهد گرفت.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان ضمن تشکر از استقبال زنان شهر اصفهان جهت مراجعه به مراکز و اهدای خون تأکید کرد: از شهروندان درخواست می‌شود به صورت مستمر و تدریجی از هفته بعد برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار