مدیران جدید شهرداری از بدنه خود شهرداری اند

شهردار اصفهان گفت: انتخاب افراد جدید به معنای ناکارآمدی افراد قبلی نیست چه بسا از توانمندهای آنان هم استفاده خواهیم کرد اما مقتضیات جامعه بیانگر لزوم تغییر و تحولات است.

شهردار اصفهان گفت: انتخاب افراد جدید به معنای ناکارآمدی افراد قبلی نیست چه بسا از توانمندهای آنان هم استفاده خواهیم کرد اما مقتضیات جامعه بیانگر لزوم تغییر و تحولات است.

به گزارش ایمنا، قدرت الله نوروزی در مراسم تکریم و معارفه خدمتگزاران مردم در شهرداری اصفهان ضمن تسلیت به مناسبت رحلت رسول گرامی اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع) و درگذشت جمعی از هموطنانمان در غرب کشور اظهار کرد: در این چند روز گذشته مردم کشور با همه توان به حادثه دیدگان کمک کردند و البته این کمک ها باید ادامه داشته باشد.
وی افزود: امروز هم ما با حضور جمعی از افراد به مناطق زلزله زده خواهیم رفت تا بتوانیم با مدیران استان کرمانشاه مشکلات این مردم را رفع کنیم.
شهردار اصفهان بیان کرد: مردم اصفهان نیز همانند گذشته نقش مهمی در این سازندگی خواهند داشت، زمانی که در بم زلزله شد به همراه هیئتی به آن شهر رفتیم و اصفهان توانست اقدامات خوبی در آن زمان انجام دهد.
نوروزی افزود: امیدواریم این همدلی ها و کمک های مردمی ادامه پیدا کند و به مردم آسیب دیده نیز سلامتی برگردد.
وی ادامه داد: از همین جا از همه عزیزان دعوت می کنم کمک های خود را دریغ نکنند.
هدف ما از این تغییر و تحولات خدمات رسانی بهتر به مردم است
شهردار اصفهان در ادامه صحبت های خود با اشاره به اینکه این چندمین جلسه تکریم و معارفه مدیران شهری است گفت: هدف ما از این تغییر و تحولات خدمات رسانی بهتر به مردم است.
نوروزی با اشاره به اینکه یکی از مطالبات مردم تغییر و اصلاح روش ها و توسعه مدیریتی برای بهره مندی همه شهروندان بوده، اظهارکرد: ملاک ما نیز در این تغییرات، شایسته سالاری بوده، در این میان تخصص، تعهد و تجربه از مولفه های اصلی است و با این نگاه سعی شده از دورن سیستم شهرداری افراد مناسب برگزیده شوند.
وی با اشاره به خدمت بانوان در عرصه های مدیریتی تصریح کرد: این مهم یکی از شعارهای ما بوده و تجربه نشان داد این افراد می توانند اقدامات لازم را انجام دهند.
شهردار اصفهان با اشاره به تاریخ تشکیل «بلدیه» در شهر اصفهان گفت: از آن زمان تا به امروز مدیری در سازمان فضای سبز یا سایر بخش ها از بانوان نبوده است اما امروز این مهم را آزمایش می کنیم تا مشخص شود بانوان هم توان چنین کارهایی را دارند، البته در این میان دغدغه های افراد مختلف را نیز در نظر داریم.
نوروزی با اشاره به افرادی که با اصل انتخاب بانوان مخالف نیستند اذعان کرد: مخالفت ظاهری این افراد به دلیل سختی کارها بوده اما تمامی بخش های مدیریتی سخت افزاری نیست در نهایت تلاش ما این است بانوان در عرصه هایی منصوب شوند که فعالیت های پژوهشی و علمی داشته باشند نه فیزیکی.
وی با اشاره به مدیر جدید سازمان پارکهای شهرداری گفت: تجارب و رده های علمی وی، ما را به انتخاب ایشان به عنوان مدیر سازمان پارکها وا داشت، این فرد تحصیل کرده این عرصه است و ۱۰ سال نیز در این حیطه تجربه داشته اند، البته قبل از این هم دکتر سلیمانی پور سوابق خوبی داشتند.
نباید انتظار ریاست همیشگی داشت
شهردار اصفهان تصریح کرد: هر فردی که در سمتی انتخاب می شود نباید این انتظار را داشته باشد که تا همیشه در آن سمت باقی بماند زیرا این با اصل زندگی که منطبق بر تغییر است مغایر است.

وی با اشاره به اینکه اگر فضای سبز اصفهان تخریب شود این شهر آسیب های زیادی می بیند افزود: برای همین سعی کردیم در این حوزه تغییراتی را اعمال کنیم.
نوروزی در ادامه با اشاره به انتخاب مدیرعامل جدید سازمان اتوبوسرانی گفت: مدیر جدید نزدیک به ۲۰ سال در حوزه حمل و نقل و ترافیک فعالیت داشته است و تحقیقات من از مدیران شهری و استانی نشان داد که ایشان لیاقت فعالیت در این سمت را دارند.
وی افزود: خدمات رسانی صحیح در راستای حمل و نقل مردم بخشی از حقوق شهروندی است و باید نگاه ها به این عرصه تغییر کند، البته پیش از این زحمات زیادی در این عرصه کشیده شده اما معضلات زیادی هم در این حوزه شاهدیم.
شهردار اصفهان با بیان اینکه اتوبوسرانی گاراژ داری نیست اضافه کرد: از این رو باید تغییراتی در نگاه ما حاصل شود.
نوروزی با اشاره به اینکه بنده مخالفم یک مدیر دانشجو باشد گفت: مدیرعامل جدید اتوبوسرانی نیز مراحل پایانی تحصیل خود را در مقطع دکترا طی می کنند.
مدیران جدید شهرداری از بدنه خود شهرداری اند
وی تصریح کرد: بهتر است که مدیران شهری از بدنه خود شهرداری باشند و تا امروز هم همین رویه اجرایی شده است وتنها ۲۰ الی ۳۰ درصد از این جمعیت از بیرون از شهرداری به دلیل تخصص های لازم بوده اند.
شهردار اصفهان در ادامه با اشاره به انتخاب مدیرعامل جدید باغ رضوان گفت: مدیریت در این مکان نیازمند به آینده نگری و جامعه شناسی و روان شناسی است تا آرامش لازم در این مکان تامین شود.

نوروزی همچنین با اشاره به انتخاب مدیر جدید شهرداری منطقه ۱۱ گفت: مردم این منطقه مشارکت جو و مطالبه گر هستند این منطقه بافتی است که به اصفهان ملحق شده از این رو اقدامات خاصی باید در این منطقه انجام شود، مدیر جدیدی هم که برای این منطقه انتخاب شده تخصص ها و تجارب لازم را دارد.
وی با اشاره به اینکه تغییرات مدیریتی نشان دهنده نبود کارآیی مدیران قبلی نیست گفت: در صورت لزوم از توانمندیهای مدیران قبلی استفاده می شود اما بنا به مقتضیاتی باید این تغییرات اعمال شود تا شاهد پیشرفت هر روزه باشیم.
شهردار اصفهان با اشاره به لزوم استفاده از توان جوانان و بانوان گفت: استفاده نکردن از جوانان در پست های مدیریتی فعلی آینده ما را با چالش های بزرگی همراه می کند، استفاده از جوانان منجر می شود تا مدیریت سال های آینده شهر و کشور تضمین شود.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار