محافظه کاری بیش از اندازه باعث کندی کار می شود

دکتر مهرعلیزاده در شورای اداری شهرستان نجف آباد اظهارداشت: بخشی از مدیریت ، قدرت ریسک است و محافظه کاری بیش از اندازه کار را کند کرده است و باید توجه داشت که هرجا انسان با خدا معامله کند و در جهت خدمت به مردم ریسک نماید موفق خواهد شد و این رمز کار من است.

دکتر مهرعلیزاده در شورای اداری شهرستان نجف آباد اظهارداشت: بخشی از مدیریت ، قدرت ریسک است و محافظه کاری بیش از اندازه کار را کند کرده است و باید توجه داشت که هرجا انسان با خدا معامله کند و در جهت خدمت به مردم ریسک نماید موفق خواهد شد و این رمز کار من است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر محسن مهر علیزاده در جلسه ی شورای اداری شهرستان نجف آباد، اظهارداشت: شهر نجف آباد در ایران به شهر ایثار و فداکاری وشهید پروری با مردمانی متدین و پایبند به مسائل فقهی و شرعی معروف است.
استاندار اصفهان با اشاره به ۲۵۰۰ شهید شهرستان اظهارداشت: شهدای گرانقدری از این شهرستان در دفاع مقدس حضور داشتند از جمله شهید کاظمی که انسانی باوقار و فکور بود و همچنین در زمان حاضر نیز شهدای گرانقدری از جمله شهید حججی در دفاع از حریم اهل بیت حضور داشتند و تعبیرم این است که در سال ۹۶ این شهید بزرگوار ما را به ۳۶ سال قبل و دوران دفاع مقدس بازگرداند.
مدیر ارشد استان افزود: شهید حججی با حضور در عرصه ای که می دانست مجموعه ای از دشمنان به تمام معنا حضور پیدا می کنند، شهادت را در نظر داشته است و نوشته های ایشان با روحیات فرزندان اوایل انقلاب مشابهت داشت و او با درخشش خودش فضای دفاع از انقلاب اسلامی و دین را احیا کرد.
وی با اشاره به حضور در جمع خانواده ی شهید حججی، اظهارداشت: خانواده ی این شهید بزرگوار درخواست ها و نگرانی هایی را در خصوص کمک به مناطق محروم داشتند و شهید حججی عزیز این روحیات را در کشور زنده کرد که نشان از خلوص و پاکی این خانواده است.
مهر علیزاده با اشاره به اینکه نجف آباد در مبارزات قبل از انقلاب حرف اول را در کشور می زد، افزود: خرسندم که در خدمت مردم عزیز اصفهان و شهر متدین نجف آباد هستم و آنچه که سرمایه ی اصلی این شهر است مسئله ی همدلی، انسجام و وحدت در کار و عزم خدمت کردن به مردم و ادای مسئولیت به عنوان وظیفه الهی اخلاقی و اجتماعی است که سرمایه ی مهمی بشمار می رود که رعایت شرع، انصاف و عدالت در آن وجود دارد.
وی بابیان اینکه مردم این شهرستان تعصب خاص نسبت به ساخت منطقه ی خود دارند، افزود: سرمایه ی همدلی و همسویی با این سابقه درخشان در طول سالیان گذشته وجود داشته است و باید در کنار این مهم، مشکلات اداری را به حداقل برسانیم.
استاندار اصفهان اضافه کرد: انگیزه و سرمایه ی مردم این شهرستان در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، دامداری، صنعت که ۳۰ درصد صنعت استان اینجا متمرکز است، یک پتانسیل بسیار بالایی برای شهرستان است.
محسن مهر علیزاده با اشاره به بازدید های صورت گرفته از صنایع این شهرستان، گفت: این صنایع در حال فعالیت هستند و درخواست توسعه دارند و هرکجا همت مردم وجود داشته باشد انجا آباد خواهد شد حتی اگر امکانات کم باشد و این توسعه مرهون فکر، اندیشه و تلاش است.
وی طرح های نیمه تمام شهرستان نجف آباد را مثبت ارزیابی کرد و افزود : قطار شهری اصفهان- نجف آباد می تواند به توسعه ی شهری کمک بزرگی بکند که در این خصوص با بخش خصوصی مذاکرات خوبی صورت گرفته است و نباید لحظه ای درنگ کرد و باید در کمیسیون های مربوطه مراحل تصویب آن تسریع گردد.
استاندار اصفهان افزود: اگر این فرایند به تاخیر بیفتد ما مقصر هستیم چرا که بخش خصوصی در این رابطه اعلام امادگی کرده است و این پروژه در کاهش ترافیک و آلودگی هوا بسیار موثر خواهد بود.
وی با اشاره به طراحی شهر توسط شیخ بهایی، اظهارداشت: ما همان ملت هستیم و همان هوش و ذکاوت را داریم به شرطی که خودمان جلوی پای خود را نبندیم زیرا بروکراسی و محافظه کاری به همان اندازه مانع تسریع در کار است.
مهر علیزاده با بیان اینکه فرهنگی درا دارات حاکم شده است که شخص مسئولیت پذیری را به حداقل آورده است، افزود: بایستی این تفکر که نه گفتن به مطالبات مردم اقتدار می آورد کنار گذاشته شود و مسئولین از سقف اختیارات خود برای خدمت به مردم استفاده کنند و این موضوع تذکر جدی من به همه ی مدیران است.
وی با بیان اینکه درصد قابل توجهی از این ترمز ها در طرح ها و پروژه ها در شهرستان ها و استان قابل مشاهده است ، افزود: مدیریت استان آماده ی تفویض اختیار به مدیران و فرمانداران در این خصوص است تا این ترمزها به حداقل برسد.
استاندار اصفهان خطاب به مدیران گفت: هرگونه تفویض اختیاری که فکر می کنید در جهت تسریع در روند خدمت رسانی و سرمایه گذاری لازم است از سوی اینجانب صورت خواهد گرفت.
محسن مهر علیزاده افزود: بخشی از مدیریت ، قدرت ریسک است و محافظه کاری بیش از اندازه کار را کند کرده است.
استاندار اصفهان اظهارداشت: شاید دلیل اینکه بنده مامور به استان اصفهان شده ام این روحیه ی کار کردن و فقط کارکردن ، اندیشیدن، بلند نگر بودن و با تمام وجود دویدن برای کار است و این یکی از مشخصه هایی است که سعی می کنم در استان بوجود آورم و یکی از تجربیات من این است که هرجا انسان با خدا معامله کند و در جهت خدمت به مردم ریسک نماید موفق خواهد شد و این رمز کار من است.
وی افزود: نگاه سیاسی و دو بخش کردن یعنی توانایی را نصف کردن چرا که دعواهای بی حاصل سیاسی تنها برای مردم ضرر داشته است.
مدیر ارشد استان تاکید کرد: باید در جهت آنچه نیاز مردم است و در جهت منویات مقام معظم رهبری و اقتصاد مقاومتی که چندین سال است مورد تاکید ایشان است حرکت کنیم و در نظر داشته باشیم که اقتصاد مقاومتی تنها برای یکسال نیست و این یک تغییر جهت است.
استاندار اصفهان اظهارداشت: ما در شرایطی قرار داریم که چندین سال در تحریم بوده ایم و در این دهه اخیر تحریم های ظالمانه بیشتر شده است بطوری که پس از برجام مسائل بانکی، حمل و نقل و تا اندازه ای تحریم ها برداشته شد ولی اکنون عهد شکنی امریکا مسائل جدیدی را ایجاد کرده است و ما هیچ راهی نداریم به جز اینکه استقامت کنیم.
وی افزود: حال که دشمن از ناحیه اقتصادی فشار وارد می کند از همان نقطه باید مقاومت کنیم و با توجه به اینکه در اقتصاد مقاومتی باید ضمن اتکای به دورن ، برون نگر هم باشیم و در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی مجددانه قدم برداریم.
محسن مهر علیزاده با اشاره به کاهش درآمدهای دولت، افزود: باید به بخش خصوص اتکا کنیم و دولت تصمیم گرفته است پروژه های عمرانی نیمه تمام خود را جهت تکمیل به بخش خصوصی واگذار کند.
وی تاکید کرد: مدیران استان و شهرستانها بایستی زمینه های سرمایه گذاری را احصاء و به فرمانداران گزارش نمایند تا در کمیته ای در استانداری موارد ارزیابی گردد و در جهت توسعه سرمایه گذاری و رفع موانع آن برنامه ریزی و تصمیمات جدی اتخاذ گردد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار