یک 20 تمام اصفهانی

هفته دوازدهم لیگ برتر برای دو تیم اصفهانی از همان تک هفته‌های استثنایی بود. دشت شش امتیازی از حریفان و دو برد کاملاً حساب‌شده، جایگاه سپاهان و ذوب‌آهن را در جدول حسابی تغییر داد.

امبر حسین احتشامی - اصفهان امروز : هفته دوازدهم لیگ برتر برای دو تیم اصفهانی از همان تک هفته‌های استثنایی بود. دشت شش امتیازی از حریفان و دو برد کاملاً حساب‌شده، جایگاه سپاهان و ذوب‌آهن را در جدول حسابی تغییر داد. طلایی پوشان در نقش‌جهان تراکتوری‌ها را با سه گل تاکتیکی بدرقه کردند و ذوبی‌ها هم در ورزشگاه عضدی رشت میزبان تشنه‌ای به نام سپیدرود رشت را از پیش رو برداشتند تا کام نمایندگان نصف جهان پس از هفته‌ها شیرین شود. این دو پیروزی همچنین نشان داد سپاهان و ذوب‌آهن در تعطیلات دوهفته‌ای لیگ چندان بیکار نبوده‌اند و عزمشان را جزم کرده‌اند تا نیم‌فصل را با نمره قبولی به پایان برسانند.

3 امتیاز در جیب ذوب‌آهن با گل دقیقه 92

تیم فوتبال ذوب‌آهن عصر دوشنبه در حالی برابر سپیدرود رشت به میدان رفت که حریف شمالی برای شکست تیم اصفهانی نقشه‌های فراوانی کشیده بود. تیم شهر رشت که این فصل برای نخستین بار طعم حضور در لیگ برتر می‌چشد این فصل کج دار و مریز پیش می‌آید. شاگردان نظر محمدی تا پیش از رویارویی با ذوب‌آهن سه برد را به نام خودشان سند زده بودند و عبور از سد تیم اصفهانی می‌توانست چهارمین پیروزی این تیم در لیگ را رقم بزند. اما امیر قلعه‌نویی هم بروی امتیاز کامل این بازی خارج از خانه چرتکه انداخته بود و آرایش نخستین ذوبی‌ها هم نشان می‌داد آنها می‌خواهند بدون محافظه‌کاری و اینکه در زمین حریف بازی می‌کنند دروازه سپیدرود را آماج حملات خودشان قرار دهند. بازی ثابت احسان پهلوان در سمت چپ زمین هم گواهی بر این بود که قلعه‌نویی به دنبال استفاده از همه قابلیت‌های بازیکنانش برای پیروزی است. نیمه نخست بازی با برتری نسبی ذوبی‌ها دنبال شد و پهلوان با پاس‌های دفاع شکنی که ارسال می‌کرد چند بار مهاجمان تیمش را در موقعیت گلزنی قرارداد که به بار ننشست. در نیمه دوم ذوبی‌ها حلقه محاصره را بر حریف تنگ‌تر کردند و سرانجام با بهره گرفتن از یک ضربه کرنر و توپ برگشتی به گل رسیدند. از این زمان به بعد کمی احتیاط در دستور سبزپوشان قرار گرفت. همین عقب‌نشینی تاکتیکی فرصت لازم را در اختیار تیم سرخ‌پوش رشت قرارداد تا جلو کشیده و به دروازه ذوب‌آهن نزدیک‌تر شوند. سرانجام هم میثم فردوسی بهترین بازیکن میزبان ضربه‌ای فنی فوق‌العاده‌ای تماشایی روانه دروازه رشید مظاهری کرد تا حساب کار به‌تساوی کشیده شود. ذوبی‌ها پس از دریافت گل تساوی دوباره جلو کشیدند تا بلکه به گل برتری برسند. این مهم در یک دقیقه مانده به پایان وقت‌های اضافه اتفاق افتاد و دانیال اسماعیلی فر با ضربه بغل پای فنی سه امتیاز را به‌حساب تیمش واریز کرد تا نخستین برد ذوب‌آهن در دیدارهای بیرون از خانه این فصل ذوب‌آهن ثبت شود.

تراکتور در خشم سپاهان غرق شد

بهترین و بی‌نقص‌ترین پیروزی سپاهانی‌ها در لیگ دوازدهم عصر دوشنبه در ورزشگاه خالی از تماشاگر نقش‌جهان به دست آمد. طلایی پوشانم اصفهانی که تا پیش از پیروزی برابر تراکتورسازی جایگاه چهاردهم جدول را در اختیار داشتند با کسب سه امتیاز این بازی پنج پله در جدول بالا آمدند و سرانجام پس از هفته‌ها رتبه‌ای تک‌رقمی را تجربه کردند و به رتبه نهم رسیدند. کرانچار که خط اخراج را پشت سرش خود می‌دید در بازی با تیم صاحب‌نام تبریزی آنچه در چنته داشت رو کرد بلکه با یک پیروزی فشار کمتری را احساس کند. از سوی دیگر شاگردان یحیی گل محمدی هم که چند بازیکن اصلی و تأثیرگذار خودشان را در اختیار نداشتند با اندیشه‌هایی دفاعی وارد میدان شدند بلکه با تاکتیک دفاع- ضدحمله به گل برسند. یحیی برای اجرای چنین تاکتیکی از زوج حاتمی و آزادی سود می‌برد. در تاکتیک سرمربی تراکتور حاتمی باید وارد نبردهای هوایی با مدافعان میزبان تیمی شد تا آزادی از خلا ایجادشده استفاده کرده و ضربه نهایی را به سپاهان وارد کند. اما همه این برنامه‌ها با گل زودهنگام ساسان انصاری به هم‌ریخت. دومین گل زن برتر لیگ هفدهم که تا پیش‌ازاین بازی تنها یک‌بار برای سپاهان گلزنی کرده بود در همان دقیقه چهارم ورق‌بازی را به سود تیمش برگرداند و با فروریختن دروازه میزبان همه معادلات گل محمدی را به هم‌ریخت. پس‌ازاین بازی حملات پراکنده تراکتوری‌ها و بازی هوشیارانه خط دفاعی سپاهان در عمل فرصت عرض‌اندامی برای حمله‌وران میهمان باقی نگذاشته بود. در ابتدای نیمه دوم هم انصاری از روی نقطه پنالتی شوک دیگری به تیم تبریزی وارد کرد تا حدودی زیادی کار تراکتوری‌ها را ساخت. پس از برتری دو گله سپاهان انتظار این بود که گل محمدی برای شکست تیمش عکس‌العملی نشان دهد اما در ظاهر یحیی هم شکست را پذیرفته بود. تسلط بی‌چون چرای طلایی پوشان بر توپ و میدان و حفاظت تمام و کمال از دروازه خودی جای هیچ حرف‌وحدیثی باقی نمی‌گذاشت. در این میان علی کریمی هم یکی از همان شوت‌های دلهره‌آورش را روانه دروازه گروسیان کرد تا بختش را برای گلزنی بیازماید. کاری که با موفقیت همراه شد تا تراکتوری در نقش‌جهان سنگین‌ترین شکست فصلشان را نظاره‌گر شوند و سپاهانی‌ها هم با بردی پر گل عرض‌اندامی دوباره کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار