دولت نسبت به وضعیت صندوق بازنشستگان پاسخگو باشد

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان با بیان اینکه متاسفانه مشخص نیست با منابع صندوق بازنشستگان چه کردند، اظهار داشت: بار حل مشکل بازنشستگان را به گردن دولت انداختند و دولت باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشد.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان با بیان اینکه متاسفانه مشخص نیست با منابع صندوق بازنشستگان چه کردند، اظهار داشت: بار حل مشکل بازنشستگان را به گردن دولت انداختند و دولت باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشد.
اصغر برشان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: متاسفانه درست است که رکود و مشکلات ناشی از رکود عامل تعطیلی برخی از کارخانه‌ها شده ولی سوء مدیریت و عدم انجام کار کارشناسی لازم در بحث خصوصی سازی مشکل اصلی را در این صنایع به وجود آورده است.
وی افزود: در هپکو و آذراب هم با بررسی‌های بیشتر متوجه خواهیم شد که چنین مسائلی همچون سوء مدیریت برای این کارخانه‌ها و صنایع مشکل ایجاد کرده است.
دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان با بیان اینکه فقط مشکل هپکو و آذراب در بحث خصوصی سازی نیست، تصریح کرد: عدم واگذاری به فرد اهل فن این مشکلات را در چنین صنایعی به وجود آورده باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه در کارخانه کاشی نیلو هم چنین اتفاقی رخ داد چرا که کارخانه کاشی نیلو را فردی خریداری کرد که قصد کارخانه‌داری نداشت و با سوء مدیریت این کارخانه را به تعطیلی کشاند.

برشان گفت: شرکت پلی اکریل سرمایه‌گذاری خارجی داشت ولی در آوردن سرمایه مشکل ایجاد شد بنابراین این شرکت به وضعیت کنونی دچار شد، من معتقدم کار کارشناسی و عملیاتی باید انجام شود تا پلی اکریل، کاشی نیلو و دیگر کارخانه‌هایی که با این معضل روبه‌رو هستند دوباره احیا شوند.

وی بیان کرد: در بحث شرکت پلی اکریل اگر دولت تعهدات خود را انجام داده بود و حمایت‌های کامل و وافی را صورت می‌داد می‌توانست پلی اکریل را زودتر از ورطه نابودی نجات دهد.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان ابراز امیدواری کرد، تعدادی از کارگران پلی اکریل به کار خود بازگردند و با 20 میلیارد تومانی که دولت اختصاص داد مواد اکریلیک خریدای و دوباره کارگران در این کارخانه مشغول به کار شوند.

دولت نسبت به وضعیت صندوق بازنشستگان پاسخگو باشد

برشان با بیان اینکه متاسفانه مشخص نیست با منابع صندوق بازنشستگان چه کردند؟ اظهار داشت: بار حل مشکل بازنشستگان را به گردن دولت انداختند و دولت باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشد.

وی افزود: اما قبل از این ماجرا باید تکلیف منابع از طریق افرادی که باید پرداخت می‌کردند، مشخص شود چون دولت به صورت مقطعی در راستای این ماجرا نمی‌تواند حرکت کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان گفت: در حال حاضر با تجمعات مختلف به این فکر فرو می‌روند که با یک منبع و یا بودجه‌ای به بازنشستگان کمک کنند اما چند ماه دیگر دچار مشکل می‌شوند، از این رو باید فکر اساسی کنند، یعنی باید منابعی برای صندوق بازنشستگان باشد که از منابع فولاد یا منابع دیگر استحصال شود و دولت به نحوی آن را پیگیری کند تا از این رو مشکل بازنشستگان برطرف شود.

وی اضافه کرد: بازنشستگان از محق‌ترین افرادی هستند که باید به موقع حقوق خود را دریافت کنند چون میزان این حقوق به صورتی است که قبل از پایان هر ماه نیازمند این حقوق برای معیشت روزمره خود هستند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار