نقض برجام توسط طرف‌های مقابل دست ایران در استفاده از آب سنگین را باز می‌گذارد

معاون امور بین‌الملل سازمان انرژی اتمی گفت: در صورت نقض برجام از طرف‌های مقابل دست ایران در برجام بسته نیست و پیش‌بینی‌های لازم برای بازگشت به شرایط پیش از برجام در میزان و مقدار سطح غنی‌سازی، آب سنگین و راکتور اراک وجود دارد.

معاون امور بین‌الملل سازمان انرژی اتمی گفت: در صورت نقض برجام از طرف‌های مقابل دست ایران در برجام بسته نیست و پیش‌بینی‌های لازم برای بازگشت به شرایط پیش از برجام در میزان و مقدار سطح غنی‌سازی، آب سنگین و راکتور اراک وجود دارد.

بهروز کمالوندی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به نتایج حضور اتحادیه اروپا در ایران اظهار کرد: این حضور پیام خوبی را به دنیا و به خصوص به واشنگتن می‌فرستد و نشان می‌دهد که اروپا در کنار ایران و آمریکا در سیاست‌های خود در انزواست.

وی افزود: مسؤولان اتحادیه اروپا دیروز و امروز در سمینار سطح بالای همکاری‌های بین‌المللی ایران و اتحادیه اروپا، حمایت قاطع خود از همکاری هسته‌ای با ایران را رسماً اعلام کردند.

معاون امور بین‌الملل سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه اگر نقض برجام صورت گیرد، شرایط تغییر پیدا می‌کند، گفت: ایران در توافقنامه هسته‌ای برجام، محدودیت‌هایی را پذیرفته است و اگر برجامی وجود نداشته باشد محدودیتی هم وجود ندارد.

وی با اشاره به سخنان ترامپ مبنی بر پاره کردن برجام و اینکه برجام بدترین توافق تاریخ آمریکا و موجب شرم این کشور است، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آمریکا تصمیم‌گیری در رابطه با برجام را به کنگره آمریکا سپرده و این کنگره در حال حاضر سردرگم شده است، اگر آمریکا برجام را نقض کند به لحاظ سیاسی خود را در مقابل دنیا قرار خواهد داد.

کمالوندی با بیان اینکه اگر روزی آمریکا نقض برجام کند، دست ایران باز است و می‌تواند اقدامات لازم را انجام دهد، عنوان داشت: در چنین شرایطی محدودیت‌های ایران هم در مسائل هسته‌ای کنار خواهد رفت.

وی اضافه کرد: آمریکا درصدد آن است که علی‌رغم اعمال تحریم‌ها به شکل‌های گوناگون، در ظاهر به گونه‌ای رفتار کند که گویی برجام را نقض نمی‌کند و این شیطنتی از طرف آمریکاست که باید مراقب آن باشیم؛ دولت آمریکا نمی‌تواند سیاست‌های خود را پنهان کند چراکه این سیاست‌ها به تدریج خود را نشان داده است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه اروپا مخالف سیاست‌های آمریکا در قبال برجام است، اذعان داشت: در صورت نقض برجام از طرف‌های مقابل دست ایران در برجام بسته نیست و پیش‌بینی‌های لازم برای بازگشت به شرایط پیش از برجام در میزان و مقدار سطح غنی‌سازی، آب سنگین و راکتور اراک وجود دارد ولی امیدواریم به چنین شرایطی نرسیم.

وی تصریح کرد: آمریکا درصدد آن است تا از آنچه ایران در توافق هسته‌ای به دست آورده جلوگیری کند و تا اندازه زیادی در این زمینه تلاش کرده است و اروپا نیز از اقدامات آمریکا مطلع است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار