سنگ تمام اصفهانی‌ها برای هم‌وطنان زلزله‌زده

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان اصفهان در جلسه هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان با ارائه آماری از سنگ تمام اصفهانی‌ها برای کمک به زلزله‌زدگان گفت.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان اصفهان در جلسه هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان با ارائه آماری از سنگ تمام اصفهانی‌ها برای کمک به زلزله‌زدگان گفت.

به گزارش فارس ، شهریار انصاری پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی ستاد مدیریت بحران شهرستان اصفهان اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر همیشه آماده خدمت‌رسانی بوده است و هر جا نیاز به امداد بود نیروی‌های هلال‌احمر در خط مقدم بوده‌اند.

وی با بیان این که در کشوری زندگی می‌کنیم که مردمش حس نوع دوستی قوی دارند، بیان کرد: مردم ایران هر جا نیاز بوده زودتر از مسؤولان حضور داشته‌اند و در زلزله غرب کشور، جمعیت هلال‌احمر در چند بخش ورود کرد که یک بخش آن جمع‌آوری کمک‌های مردمی بوده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان با اشاره به اعزام تیم‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر اصفهان در ساعات اولیه به منطقه زلزله‌زده، تأکید کرد: به علت وسعت حادثه و در خواست کمکی که شده بود با این که استان معین کرمانشاه نبودیم ولی تیم‌های امدادی اصفهان در ساعات اولیه به منطقه اعزام شدند با آن که استان‌های همجوار خبری نداشتند؛ بخش ثلالث باباجانی نیز کلیه مسؤولیت‌های آن به استان اصفهان واگذار شده است.

وی فاز دوم اقدامات هلال‌احمر را ارسال کمک‌های مردمی و اقلام هلال‌احمر دانست و تأکید کرد: یک بخشی از جمع‌آوری کمک‌های مردمی به صورت سازماندهی شده توسط جمعیت هلال‌احمر انجام شد و در بسیاری از بخش‌ها نیز مردم به صورت خودجوش کمک‌هایی را جمع‌آوری کردند.

انصاری ادامه داد: در بعضی از نقاط مانند احمدآباد شهر اصفهان، تا ساعت 12 شب جمع‌آوری کمک‌های مردمی ادامه داشت و نیروی‌های داوطلب در بحث تفکیک، بسته‌بندی و بارگیری کمک داشتند البته در روزهای آخر کمبود نیرو داشتیم که شهرداری و ارتش این کمبود نیرو را رفع کردند.

وی با بیان این که دیگر اولویت کمک با کمک‌های نقدی است، ادامه داد: در کمک‌های غیرنقدی چادر، پتو، زیرانداز، نایلون، کنسرو، لباس گرم و نان خشک نیاز است و جمع‌بندی ما این بود که 420 دستگاه کامیون و وانت از تجهیزات هلال‌احمر و کمک‌های مردمی به کرمانشاه ارسال شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان اصفهان، خاطرنشان کرد: 8 هزار و 500 دستگاه چادر، بیش از 30 هزار تخته پتو، بیش از هزار و 300 شعله والور، 3 هزار وسایل گرمایشی، بیش از 8 هزار و 500 تخته موکت و فرش، بیش از 90 هزار قوطی انواع کنسرو، بیش از 58 تن برنج، بیش از هزار و 300 جفت کفش، 50 هزار لباس گرم، 45 هزار انواع اقلام بهداشتی، حدود 115 هزار شل آب معدنی، بیش از 3 هزار و 500 بسته خرما و چند ده هزار نان و نان خشک به مناطق زلزله زده ارسال شد.

وی با اشاره به ارسال بیش از 5 هزار ست ظروف آلومینیومی، عنوان کرد: مجموع این وسایل در قالب 210 دستگاه تریلر و کامیون و 2 هواپیما به منطقه اعزام شده است.

انصاری با اشاره به اعزام تیم‌های حمایت روانی به منطقه زلزله‌زده، تصریح کرد: از خود کمک‌های مردمی بیش از 3 هزار و 500 اسباب بازی، 3 هزار و 500 لوازم التحریر برای این تیم‌های حمایت روانی اعزام شده است تا به بازگشت مردم به روزهای عادی کمک کنند.

وی در پایان گفت: 5 موکب از استان اصفهان در منطقه برای پخت غذای گرم حضور دارند و اگر کسی می‌تواند به این موکب‌ها کمک کند این آمادگی در هلال‌احمر وجود دارد تا اقلام را به موکب‌های استان برساند و در بحث کمک‌های نقدی نیز بیش از 37 میلیارد تومان در کل کشور به حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به مناطق زلزله‌زده، واریز شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار