گسترش پارکینگ هواپیمایی فرودگاه اصفهان

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان گفت: فرودگاه اصفهان با کمبود پارکینگ مواجه است و به‌زودی به ۲۴ پارکینگ افزایش می‌یابد.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان گفت: فرودگاه اصفهان با کمبود پارکینگ مواجه است و به‌زودی به ۲۴ پارکینگ افزایش می‌یابد.
به گزارش تسنیم ، حسن امجدی ظهر امروز در مراسم بازدید از فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان با حضور اصحاب رسانه، یکی از مشکلات قدیمی فرودگاه اصفهان را محدودیت ترمینال خارجی معرفی کرد و اظهار داشت: با آنکه فرودگاه اصفهان سومین فرودگاه از نظر تعداد پذیرش و اعزام مسافر پروازها به مقاصد خارج از کشور بعد از فرودگاه امام خمینی(ره) و فرودگاه مشهد است، با ترمینالی به وسعت 6 هزار مترمربع یکی از محدودترین ترمینال‌ها را به خود اختصاص داده بود.
وی پیرامون گسترش این ترمینال بیان کرد: یکی از برنامه‌های میان مدتی که برای فرودگاه اصفهان تعریف شد این بود که در قالب یک قرارداد ترمینال خارجی خود را گسترش دهد تا به ظرفیت بیش از 2 برابر وضعیت کنونی برسد.
مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان ادامه داد: این قرارداد سال گذشته آماده شد، مطالعات آن انجام پذیرفت و ترمینال 6 هزار متری در بازه زمانی 15 ماهه فضای ترمینال خارجی به بیش از 15 هزار مترمربع افزایش پیدا خواهد کرد.
وی روند اجرایی پروژه را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: این طرح بر اساس زمان‌بندی پیش می‌رود، امیدواریم در زمان مقرر خدماتی که امروز به‌صورت فشرده در 6 هزار متر می‌دهیم بتوانیم در 15 هزار مربع ارائه دهیم که ظرفیت سالن پروازهای خارجی به بیش از 2 برابر خواهد رسید.
امجدی مبلغ قرارداد ترمینال خارجی فرودگاه شهید بهشتی را 24 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این قرارداد شامل ترمینال، تجهیزات و یک ساختمان دیگر است، نداشتن جایگاه تشریفات اختصاصی یا CIP بود که در قالب قراردادی در حال اجراست و ساخته اسکلت فلزی آن آماده شده و در حال جابجایی است.
وی افزود: از ترمینال فعلی حدود 15 هزار نفر در سال استفاده می‌کنند که با آماده شدن فضای جدید می‌توانیم فضای بیشتری را پذیرش کنیم که تا پایان سال آینده قطعاً به پایان خواهد رسید.
مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان تصریح به رشد صنعت گردشگری در اصفهان اشاره کرد و افزود: در سال 91 حدود 65 هزار توریست خارجی از شهرهای مختلف استان اصفهان بازدید کردند که در سال 96 این آمار به 350 هزار نفر رسید که رشدی در حدود 500 درصدی را حکایت می‌کند.
وی بیان کرد: در زمینه آمار 6 ماه نخست سال نسبت به مدت مشابه 32 درصد رشد مجدد داشتیم و بیشتر گردشگران دوست دارند تا به شهر مقصد خود به‌صورت مستقیم سفر کنند و محدودیت‌ها سبب شده تا بسیاری از گردشگران از فرودگاه امام خمینی (ره) یا از مسیرهای دیگر به اصفهان بیایند.
امجدی با بیان اینکه با رفع این محدودیت درصد بیشتری می‌توانند به اصفهان وارد شوند، گفت: مصداق این امر برقراری پرواز مستقیم از وین به اصفهان است که حدود یک سال است که برقرار شده و هر هفته 4 پرواز در این مسیر انجام می‌شود.
وی ادامه داد: اکنون 5 شرکت هواپیمایی خارجی در فرودگاه اصفهان فعال است، این 5 شرکت شامل شرکت خطوط هواپیمایی ملی اتریشی، ترکیش، فلای دبی، العربیه و العراقیه است.
مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید بهشیت اصفهان با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین محدودیت‌های فرودگاه اصفهان محدودیت در موقعیت پارک هواپیما در رمپ پروازی است، اظهار داشت: امروز تنها 10 موقعیت پارک در فرودگاه اصفهان وجود دارد، استان اصفهان معین پایتخت و 12 استان دیگر است و ضرورت توسعه موقعیت پارک مهم بود؛ با مطالعات انجام شده از شنبه صبح آگهی مناقصه در جراید چاپ خواهد شد و در مدت مشخص فرودگاه اصفهان دارای 24 موقعیت پارک می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار