اسرائیل: جنگ با ایران نزدیک است

یک دیپلمات اسرائیلی طی گفت‌و‌گویی با یک نشریه آمریکایی هشدار داد که احتمال تقابل بین ایران اسرائیل ظرف هفته‌های آینده بالا است.

یک دیپلمات اسرائیلی طی گفت‌و‌گویی با یک نشریه آمریکایی هشدار داد که احتمال تقابل بین ایران اسرائیل ظرف هفته‌های آینده بالا است.
به گزارش فرارو، ران درمر، سفیر اسرائیل در آمریکا، طی گفت‌وگویی با نشریه آمریکایی پولیتیکو درباره نفوذ منطقه‌ای ایران هشدار داد و گفت: اسرائیل درباره آنچه که در سوریه اتفاق می‌افتد بسیار نگران است. زیرا آنچه که شما می‌بینید، ضرورتا سیطره ایران است. آنها (ایرانی‌ها) می‌خواهند یک پل زمینی از تهران تا طرطوس ایجاد کنند. ما در سوریه خطوط بسیار واضحی داریم و قصد داریم این خطوط را در سوریه و لبنان اجرا کنیم. نخست وزیر (نتانیاهو) بوضوح گفته که او قصد ندارد اجازه دهد تا تسلیحاتی به دست حزب الله برسد که قواعد بازی را تغییر دهد.
درمر در پاسخ با این سوال که آیا امکان وقوع نزاع در لبنان از گذشته بیشتر شده است، اعلام کرد: قطعا اینگونه است، شکی در این نیست؛ و احتمال این (نزاع) در سوریه بسیار زیاد است. بخشی از مشکل، توافق هسته‌ای است که ایران را قدرتمند کرد.
درمر افزود: اسرائیل اجازه نخواهد داد ایران، سوریه را تصرف کند. ما قصد نداریم به ایران اجازه دهیم که این پایگاه‌های دائمی - پایگاه‌های نظامی زمینی، دریایی یا هرجای دیگر - را احداث کند. ما قصد نداریم به آنها اجازه تصرف دهیم، زیرا می‌دانیم که دقیقا اهداف آنها چیست و چه خطری برای ما دارند.
"ما از سخنرانی چند هفته پیش رئیس‌جمهور (آمریکا) درباره ایران بسیار خرسند هستیم."
این دیپلمات اسرائیلی در پاسخ به این سوال که درصد احتمال تقابل نظامی جدید بین اسرائیل و حزب الله چقدر است، از ارائه درصد دقیق خودداری کرد و گفت: من درصدی برای این (تقابل) تعیین نمی‌کنم. با این حال معتقدم که (احتمال) این تقابل به دلیل فشار پیوسته ایران در منطقه، بیش از آن است که مردم فکر می‌کنند.
"اگر ایران در سوریه عقب رانده نشود، در این صورت احتمال تقابل نظامی بیشتر خواهد بود. نمی‌خواهم به شما بگویم که ظرف یک سال یا یک ماه بلکه می‌گویم که ظرف یک هفته (احتمالا این تقابل، اتفاق خواهد افتاد.) زیرا هر چه ایرانیان بیشتر فشار بیاورند، ما مجبور‍ می‌شویم خط قرمزهایمان را اجرا کنیم. در این حالت همیشه چشم‌انداز افزایش تنش وجود دارد. "

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار