فولاد مبارکه برنده نشان سازمان دانشی برتر آسیا شد

شرکت فولاد مبارکه اصفهان تنها سازمان ايراني راه‌یافته به جمع برترين سازمان‌های دانشي پيشرو در سطح آسيا می‌باشد که در دو سال متوالی گواهينامه جايزه جهاني MAKE را دریافت کرده است.

مهناز احمدی - اصفهان امروز : شرکت فولاد مبارکه اصفهان تنها سازمان ايراني راه‌یافته به جمع برترين سازمان‌های دانشي پيشرو در سطح آسيا می‌باشد که در دو سال متوالی گواهينامه جايزه جهاني MAKE را دریافت کرده است. جایزه جهانی MAKE در چهار لایه و بیش از 150 شاخص ارزیابی به بررسی و تجزیه‌وتحلیل وضعیت یک سازمان از دیدگاه دانش‌محور می‌پردازد و تنها شرکت‌هایی در ارزیابی جهانی MAKE موفق به دریافت گواهینامه می‌شوند که حائز تمامی شاخص‌های مربوطه باشند.

فولاد مبارکه جزء 25 شرکت برتر در جايزه جهاني مديريت دانشي در آسيا

شرکت فولاد مبارکه اصفهان یکی از مشهورترین سازمان‌های دانشی برتر آسیا است که توانسته از دانش و فناوری ثروت خلق کند. توجه به علم و فناوري و خلق ثروت يکي از موضوعات موردتوجه و داراي اولويت در برنامه ششم توسعه کشور است که در آن بخش‌های صنعتي و خدماتي با کمک‌های دانشگاه و مراکز پژوهشي در قالب مراکز رشد، می‌توانند ایده‌های نوآورانه را به محصول نهايي تبديل کنند. شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان نخستین سازمان ايراني راه‌یافته به جمع برندگان جايزه جهاني سازمان دانشي برتر (MAKE)، توانسته است جزء 25 شرکت برتر در جايزه جهاني مديريت دانشي در آسيا (MAKE) معرفي شود. برترین سازمان‌های ایرانی شرکت‌کننده در جایزه make ایران هرساله از سوی دانشگاه صنعتی شریف به جایزه آسیایی سازمان دانشی برتر معرفی می‌شوند که به تازگی نتایج ارزیابی سازمان‌های آسیایی در جایزه سازمان دانشی برتر آسیا اعلام‌شده و شرکت فولاد مبارکه اصفهان موفق به‌ قرارگیری در جمع سازمان‌های برنده نشان سازمان دانشی برتر آسیا (Asian Make Award) و کسب جایگاه یازدهم برترین سازمان‌های دانشی قاره آسیا از سوی بنیاد جهانی سازمان دانشی برترMake) ) در سال 2017 شد.

فولاد مبارکه رتبه دوم آسیا در محور فرهنگ دانش‌محور سازمانی

عملکرد شرکت فولاد مبارکه اصفهان بویژه در دو محور از محورهای هشت‌گانه الگوی جهانی Make بسیار موفق ارزیابی‌شده است؛ به‌گونه‌ای که در محور رهبری ایجاد فضای تعاملی برای تسهیم دانش موفق به کسب رتبه نخست آسیا و در محور فرهنگ دانش‌محور سازمانی موفق به کسب رتبه دوم آسیا شده و درمجموع محورهای هشت‌گانه Make نیز در رقابت نزدیک با سایر سازمان‌های دانشی برتر قاره موفق به کسب جایگاه یازدهم آسیا شده است.

امروزه حرکت به سمت به نوآوري، تحقيق و فناوري و توليد علم از ثروت بسيار موردتوجه قرارگرفته است و تمامی کشورهای دنیا بنای اقدامات خود را بر این امر پایه‌گذاری کرده‌اند. حلقه دانشگاه توليد و صنعت در قالب مراکز رشد که حلقه واسطه‌ای هستند در حال کامل شدن است و قوانين و مقررات براي اينکه روند کار را تسهيل کنند و تسهيلات را فراهم کند روزبه‌روز در حال تدوین، تصویب و آماده‌سازی هستند. به گفته منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در برنامه ششم توسعه، علم و فناوري به همراه چهار موضوع ديگر جزء موضوعاتي هستند که به‌عنوان اولويت بايد به آنها توجه شود.

شرکت‌های بزرگ رسالت رهبري در صنعت دارند

غلامی اذعان داشت: ما وظیفه‌داریم براي ارتباط بيشتر دانشگاه با بخش‌های صنعتي تلاش کنيم، بايد کاري کنيم که ایده‌ها و نيازهاي صنعت مطرح شوند و ان‌شاءالله با تلاشي که صورت می‌گیرد ایده‌ها به محصول ختم شود. مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان نیز درباره کسب جایزه برتر Make توسط شرکت فولاد مبارکه گفت: شرکت‌های بزرگ رسالت رهبري در صنعت دارند و خوشبختانه فولاد مبارکه توانست در فرآيند جايزه MAKE شانه‌به‌شانه سامسونگ، تويوتا و ساير کمپانی‌های بزرگ آسيايي جزو 25 شرکت قرار بگيرد. بهرام سبحانی ضمن اشاره به اینکه شرکت فولاد مبارکه اصفهان در تعالي سازماني نیز با مدل EFQM تنها شرکتي است که در کشور تنديس زرين دارد عنوان کرد: اين موفقیت‌ها به‌یک‌باره اتفاق نيفتاده؛ بلکه اين فرآيندي است که در تاريخ فولاد مبارکه از زمان دوران ساخت ريشه دارد. وي ادامه داد: از دوران ساخت يک مديريت علمي در فولاد مبارکه حاکم شد که سعي کرد دانش و علم را از پایین‌ترین سطوح کارگاه تا بالا تا مديران مياني، معاونان و خود مديريت نهادینه کند، که نتيجه نهادينه شدن اين فرهنگ در سازمان اين است که ما نسبت به ساير شرکت‌ها اين مسير را روان‌تر طي می‌کنیم.

ردپای فولاد مبارکه اصفهان بر همه واحدهای تولیدی فولاد کشور

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان تصريح کرد: ما دانش را فقط در سطح فولاد مبارکه نمی‌بینیم، بلکه معتقديم که به‌عنوان بزرگترین توليدکننده فولاد در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا مسئوليت و رسالتي بر دوش خود داریم.

سبحانی یادآور شد: اولويت نخست ما انتقال دانش به واحدهاي فولادي که در مناطق مختلف کشور در حال ساخت يا بهره‌برداری است، می باشد. وي تأکيد کرد: امروز واحد توليدي فولادي را در حال ساخت يا بهره‌برداری در کشور نمی‌بینید که ردپاي فولاد مبارکه در آن نباشد؛ از فولاد هرمزگان گرفته که صد درصد متعلق به فولاد مبارکه است و بادانش فولاد مبارکه راه‌اندازی شد و امروز به بهره‌برداری رسيده است تا واحدهايي که در آنها سهم داريم يا نداريم يا حتي واحدهای تولیدی خارج از حوزه فولاد. مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان بیان داشت: حتماً، شرکت‌های بزرگ رسالت رهبري در صنعت دارند و اين رسالت است که می‌تواند دانش را به‌کل کشور نشر دهد. سبحانی افزود: قرار گرفتن در بین برترين سازمان‌های دانشي پيشرو در سطح آسيا را مديون مراکز علمي کشور و دانشگاه هستيم، چراکه بخش قابل‌توجهی از مديران ما از دانش‌آموختگان دانشگاه شريف هستند، دانشگاهی که کار خود را به‌خوبی انجام داده است.

نام شرکت فولادمبارکه در کنار مطرح‌ترین شرکت‌های جهان

وی بابیان اینکه شرکت فولاد مبارکه اصفهان به دست آوردن جایگاه نخست در سطح دنیا را هدف خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: فرآيندي که شرکت دانش برتر بايد طي کند مسيري طولاني است، معيارهاي مختلفي را در ارزیابی‌ها مورد قضاوت قرارمی دهند و ارزيابي با معيارهاي جهاني انجام می‌شود که يک شرکت چگونه دانشي را به دست می‌آورد، چطور از آن نگهداري می‌کند و چطور آن را درون سازمان خود نشر می‌دهد و اجازه می‌دهد ديگران از آن دانش بهره ببرند. مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان اظهار داشت: حدود 150 شاخص در فرآيند جايزه MAKE براي شرکت‌های دانش برتر مورد ارزيابي قرار می‌گیرد و شرکت فولاد مبارکه چندين سال است که اين مسير را طي می‌کند و سال ‌هاست که در ايران هميشه رتبه نخست را داشته، اما در دو سال اخیر توانسته است براي نخستین بار در کنار شرکت‌های بزرگ و بنام آسيايي مثل تويوتا و سامسونگ وارد شود و جزو 25 شرکت نخست در آسيا شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار