فرصت‌های سودآور سرمایه‌گذاری در اصفهان

اصفهان استانی با ظرفیت‌های فراوان در تمامی بخش‌ها است، این استان با دارا بودن شرایط لازم این آمادگی را دارد تا میزبان سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف باشد.

احمدرضا منزه - اصفهان امروز: اصفهان استانی با ظرفیت‌های فراوان در تمامی بخش‌ها است، این استان با دارا بودن شرایط لازم این آمادگی را دارد تا میزبان سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف باشد. این استان همواره نقش تأثیرگذاری در اقتصاد کشور و حتی منطقه ایفا کرده اما باید توجه کرد پیشبرد اهداف و تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های کلان در سایه جذب منابع مالی در غالب جذب سرمایه‌گذاران محقق خواهد شد. با توجه به اهمیت این موضوع، در سلسله گزارشاتی، مهمترین بسترها و طرح‌های مهم استان که آمادگی برای جذب سرمایه‌گذاران در آنها وجود دارد معرفی شدند، در این گزارش سعی بر این است تا سایر پروژه‌های استان در بخش‌های مختلف در این راستا معرفی شوند.

*سالن‌های تمام مکانیزه پروش قارچ و زعفران

در این طرح بدون افزایش میزان متراژ سالن‌های استاندارد پرورش قارچ، میزان تولید این محصول به میزان شش تا هشت برابر افزایش می‌یابد، در بحث زعفران نیز برای اولین بار پرورش این محصول در سالن انجام می‌گیرد و هر ده روز یک‌بار با گلدهی همراه است، به‌گونه‌ای که از سالنی به ابعاد 216 متر بیش از 13 و نیم کیلوگرم زعفران قابل‌برداشت خواهد بود. ظرفیت سالانه طرح تولید دو هزار و 740 تن قارچ دکمه‌ای و پنج و نیم تن زعفران خالص است و زمینه اشتغال 150 نفر را مهیا خواهد نمود، این پروژه تا امروز حدود 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در شهرستان میمه قرار دارد. درآمد سالانه طرح در شرایط حداکثر تولید، 5/6 میلیون یورو پیش‌بینی‌شده است. زمین و مجوزهای طرح آماده می‌باشد و بیش از 5/2 میلیون یورو سرمایه برای تکمیل آن لازم است.

*تولید انبوه کنتورهای هوشمند گاز دارای قابلیت قرائت از راه دور

تولید محصولی که نمونه مشابه فناوری آن در انحصار سه کشور دنیا است، همچنین اجرای یک پروژه ملی در راستای کاهش هدر رفت گاز و صرفه‌جویی ریالی و ارزی در بخش دیسپاچینگ از ویژگی‌های این طرح است، ظرفیت سالانه طرح تولید 124 هزار دستگاه و ایجاد اشتغال برای بیش از 40 نفر است و زمین و مجوزهای قانونی نیز دریافت شده است، این طرح ازلحاظ چهارچوب کلی تاکنون 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مدت بازگشت سرمایه دو سال پیش‌بینی‌شده است. این پروژه توسط تعاونی چندمنظوره نوید نور در حال اجرا است.

*قفل فوق امنیتی قابل‌نصب روی دستگیره در گاوصندوق

این قفل دارای ضریب امنیتی بالا است که به همین خاطر دارای تأییدیه ضد سرقت از نیروی انتظامی است و از ویژگی‌های آن می‌توان به ضد هک، ضد برش، قابل‌نصب بر روی همه در‌ها، پیچ شدن روی درب‌ها و مواردی ازاین‌دست اشاره داشت. ظرفیت سالانه تولید 500 هزار عدد از این محصول و ایجاد اشتغال مستقیم برای بیش از 100 نفر از ویژگی‌های این طرح است و مجوزهای لازم برای اجرای آن دریافت شده است. درآمد سالانه طرح در حدود 15 میلیون یورو پیش‌بینی می‌شود و در حدود 3 میلیون یورو سرمایه‌گذاری برای اجرای این طرح موردنیاز است.

*طراحی و تولید دستگاه‌های فرمینگ تحت استاندارد ایتالیا

مجموعه لوتوس با مشارکت سرمایه‌گذاران چینی در نظر دارد دستگاه‌های ویژه رول فرمینگ را که تاکنون در داخل تولید نشده بودند را به مرحله خودکفایی و بومی‌سازی برساند. تولید سالیانه حداکثر 100 دستگاه، ایجاد اشتغال برای 50 نفر و پیشرفت فیزیکی 60 درصدی، از ویژگی‌های این طرح است. زمین و مجوزهای قانونی طرح تهیه‌شده و درآمد سالانه طرح نیم میلیون یورو در نظر گرفته‌شده است. مدت بازگشت سرمایه چهار سال و درآمد سالانه طرح نیم میلیون یورو در نظر گرفته‌شده است و حدود 2 میلیون یورو سرمایه‌گذاری در این بخش نیاز است. مکان استقرار این طرح در منطقه صنعتی نجف‌آباد دو است.

*تولید حلال واکسن دام و طیور شست‌وشو و مشتقات آب مقطر فوق و یونیزه

تولید حلال واکسن دام و طیور در محلول شستشو در دو مدل، ایجاد اشتغال برای 15 نفر، کیفیت بالا، هزینه‌های تولید پایین و فرآوری تولید محصولات استراتژیک موردنیاز بازار از ویژگی‌های این طرح است. این طرح 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مجوزهای آن دریافت شده است، درآمد سالانه طرح 500 هزار یورو پیش‌بینی‌شده است و به بیش از 2/1 میلیون یورو سرمایه نیاز دارد.

*پروژه سیتی‌سنتر نجف‌آباد

این طرح تفریحی، تجاری، خدماتی، اداری و رفاهی است و شهربازی، تالار، فضای سبز طبقه فوقانی، رستوران‌ها و هتل مجلل از ویژگی‌های این طرح است، زمین و مجوزهای این پروژه تهیه‌شده است. این طرح می‌تواند زمینه ایجاد اشتغال برای بیش از 500 نفر را مهیا سازد، مدت بازگشت سرمایه چهار سال در نظر گرفته‌شده است.

*راه‌اندازی بیمارستان 120 تختخوابی جنرال با گرایش جراحی فک، دهان و صورت

تخصصی بودن و ارائه تمامی خدمات به بیماران صورت به‌صورت یکجا و ایجاد اشتغال برای بیش از 450 نفر از ویژگی‌های این طرح است. زمین و مجوزهای لازم برای اجرا تهیه‌شده و مدت بازگشت سرمایه در حدود پنج سال در نظر گرفته‌شده است.

18 میلیون یورو سرمایه برای اجرای این طرح لازم است.

*ساخت مرکز سنجش ایمنی مواد غذایی و دارویی مجهز به دستگاه‌های پیشرفته آنالیز

انجام کلیه خدمات تخصصی مربوط به آنالیز نمونه‌های مواد غذایی و دارویی ارسالی، تخصصی بودن و ایجاد اشتغال برای بیش از 100 نفر از ویژگی‌های این طرح است. زمین و مجوزهای این پروژه تهیه‌شده و مدت بازگشت سرمایه در آن پنج سال تعیین‌شده است. محل اجرای پروژه بیمارستان فارابی است.

*جذب سرمایه‌گذاران در تمامی بخش‌ها

حال با توجه به وجود طرح و پروژه‌های مختلف فراوانی که در سطح استان اصفهان وجود دارد به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران با حضور در این استان می‌توانند علاوه بر سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف، ضمن سودآوری و کسب درآمد مناسب زمینه ایجاد اشتغال برای افراد مختلف را مهیا نموده و به اقتصاد قطب صنعتی کشور کمک کنند.

به‌طورقطع اطلاع‌رسانی دقیق و مناسب در این بخش و ایجاد بسترهای مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران می‌تواند در جذب حداکثری سرمایه‌گذاران مؤثر واقع گردد. به‌طورقطع فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان اصفهان به‌قدری زیاد است که در یک یا چند گزارش نمی‌توان به‌تمامی آنها پرداخت اما در این گزارش سعی شد به تنها چند نمونه از این فرصت‌ها اشاره شود تا سرمایه‌گذاران با فرصت‌ها و ظرفیت‌های استان بیش‌ازپیش آشنا شوند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار