رموز موفقیت در زندگی چیست؟

همایش «رموز موفقیت» از سوی امور فرهنگی دانشگاه پیام نور شاهین شهر با همکاری انجمن علمی حسابداری در محل دانشگاه برگزار شد.

همایش «رموز موفقیت» از سوی امور فرهنگی دانشگاه پیام نور شاهین شهر با همکاری انجمن علمی حسابداری در محل دانشگاه برگزار شد.

در این همایش دو ساعته محمدمهدی رفیعی به موفقیت در زندگی اشاره کرد و گفت: موفقیت در زندگی یک سری اهداف کوتاه و بلند مدت دارد که برای رسیدن به آنها برنامه ریزی می شود.

وی ادامه داد: موفقیت از دیدگاه قرآن، رسیدن به خدا و جلب رضای اوست و موفقیت نسبی است.

رفیعی در خصوص راه های رسیدن به موفقیت سخن گفت و افزود: مشخص کردن هدف اصلی و در راستای آن برنامه ریزی برای هدف های کوتاه مدت، برنامه ریزی در دوره جوانی و پیری، مشورت با اهل فن، مردم داری و خوشرویی با اطرافیان، اراده قوی، اعتماد به نفس، اصلاح و تغییر نگرش و ایجاد محیط شاد از جمله راه های رسیدن به موفقیت می باشد.

این سخنران همایش با تأکید بر اینکه طبیعت معلم انسان است گفت: الگوهایی مثل تمرکز کردن و خود باوری را می توان از طبیعت فرا آموخت.

  • باورهای غیر منطقی باعث عدم موفقیت می شوند

در ادامه همایش الهام غفرالهی دکترای مشاوره خانواده در رابطه با اینکه چه علت هایی در زندگی باعث می شود به موفقیت نرسیم گفت: خودباوری، توجه بیش از اندازه به ارزیابی دیگران، ثبات که اکثر ما نمیخواهیم ثباتمان به هم بخورد مثل ترس از ازدواج.

وی بیان داشت: وقتی ما یکسری باورهای غیر منطقی داشته باشیم به موفقیت دست نمی یابیم، برای رسیدن به خودمان باید شناخت از خود داشته باشیم.

غفرالهی گفت: با وجود ترس ها مسلما امکان اشتباه در گزینه های انتخاب بوجود می آید، در واقع ما باید تفکر مثبت داشته باشیم زیرا مسیر زندگی را معین می کند، واقعیت کلمات را درک کنیم چون کلمات اعجاز زندگی هستند.

وی اضافه کرد: اگر ما به زبان بیاوریم که«نمی توانیم»،هفده نفر باید بگویند تو می توانی تا این حس نمی توانم خنثی شود، پس نباید حسی منفی که تاثیر فروانی را در خود ایجاد کنیم.

  • موفقیت انسان ها به یکدیگر ارتباط دارد

در ادامه مرتضی ملکی دبیر همایش و کارشناس مشاور خانواده گفت: موفقیت ما به یکدیگر ربط دارد، اگر بتوانیم به اطرافیانمان انرژی مثبت دهیم قطعا موفق می شویم.

وی افزود: بسیاری افراد بی هدف تحصیل می کنند و مطمئنا برگزاری چنین برنامه هایی می تواند در هدف گذاری آنها تاثیر گذار باشد،رسیدن به موفقیت راه مبهم و غیرقابل دسترسی نیست، کافی است با روند و قوانین آن که توسط افراد با تجربه کسب شده است آشنا شده و آن رابکار گیرند.

در پایان دکتر سید رامین غفاری رئیس دانشگاه پیام نور شاهین شهر با اشاره به برگزاری نشست ها و همایش هایی همچون موارد فوق گفت: همایش هایی با موضوعات موفقیت و راه های کسب آن در ایجاد انگیزه دانشجویان بسیار تأثیر گذار است.

وی اظهار داشت: در شرایطی که دانشجویان امروز انگیزه و امید چندانی به آینده شغلی خود ندارند، می توان با کمک اساتید مشاوره و افراد موفق که مسیر پیروزی را طی کرده اند، مسیر موفقیت را برای آنها روشن کرد که الگویی برای دانشجویان باشند.

غفاری گفت: همایش رموز موفقیت برای اولین بار در این دانشگاه برگزار شد که در کنار همایش های کارآفرینی، کسب و کار الکترونیک و بازاریابی بسیار مفید بوده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار