فرانسه: ایران تلاش می‌کند محوری برای نفوذ تا دریای مدیترانه ایجاد کند

وزیر خارجه فرانسه طی اظهاراتی بی‌اساس از سیاست خارجی ایران انتقاد کرد و مدعی شد که ایران تلاش می‌کند محوری برای نفوذ تا دریای مدیترانه ایجاد کند.

وزیر خارجه فرانسه طی اظهاراتی بی‌اساس از سیاست خارجی ایران انتقاد کرد و مدعی شد که ایران تلاش می‌کند محوری برای نفوذ تا دریای مدیترانه ایجاد کند.
به گزارش تسنیم به نقل از «رویترز»، «ژان- ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه اظهاراتی بی‌اساس علیه ایران مطرح کرد و از آنچه که آن را «بلندپروازی‌های منطقه‌ای ایران» خواند، انتقاد کرد.
لودریان در گفت‌وگو با تلویزیون «فرانس 2»، گفت: «پاریس گسترش نفوذ نظامی تهران و آرزوی آن برای ایجاد محوری که تا دریای مدیترانه کشیده است را نمی‌پذیرد.»
وزیر خارجه فرانسه همچنین روسیه را متهم کرد که «از نفوذ خود برای پیشبرد مذاکرات صلح در سوریه، که تحت نظارت سازمان ملل برگزار می‌شود و کاهش خشونت در سوریه» استفاده نمی‌کند.
لودریان گفت: «وقت آن فرا رسیده است که مسکو و تهران با شورای امنیت برای پایان دادن به جنگ پایدار در سوریه، همکاری کند.»
وی با این ادعا که ایران گروه‌های مسلح را (به سوریه) می‌آورد و همچنین از «حزب‌الله» لبنان حمایت می‌کند، گفت: «بایستی سوریه دوباره به کشوری دارای حاکمیت تبدیل شود و این یعنی دولتی مستقل بدون فشارها یا حضور کشورهای دیگر در سرزمینش باشد.»
وزیر خارجه فرانسه در ادامه گفت: «روسیه و ایران دو بازیگر اصلی در این زمینه هستند... آنها بایستی از نفوذشان در کنار دیگر اعضای شورای امنیت برای رهبری حل و فصل سیاسی (در سوریه) استفاده کنند.»
وی طی اظهاراتی مداخله‌ جویانه گفت: «بشار اسد (رئیس‌جمهوری سوریه) راه‌حل نیست... دشوار است که مردمی که این همه زیر دست او عذاب کشیده‌اند بخواهند او بخشی از راه‌حل باشد.»

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار