خیز قلعه‌نویی برای دو خرید نهایی

امیر قلعه‌نویی مدت‌هاست لیست دو بازیکن دیگر را به باشگاه داده است تا مراحل جذب آنها طی شود. سرمربی ذوب‌آهن یک مدافع چپ و یک مهاجم نیاز دارد.

امیرحسین احتشامی- اصفهان امروز : امیر قلعه‌نویی مدت‌هاست لیست دو بازیکن دیگر را به باشگاه داده است تا مراحل جذب آنها طی شود. سرمربی ذوب‌آهن یک مدافع چپ و یک مهاجم نیاز دارد. با جدایی علی حمام از جمع سبزپوشان اصفهانی خلأ یک مدافع چپ کلاسیک در تیم اصفهانی به‌شدت احساس می‌شود. حمید بوحمدان هرچند دربازی‌های اخیر ذوب‌آهن به‌عنوان مدافع چپ انجام‌وظیفه می‌کند اما پست اصلی بازی این بازیکن دزفولی دفاع چپ نیست، بلکه این بازیکن در نقش هافبک دفاعی جاافتاده و بازی در کناره‌های زمین برای او بسیار دشوار است. چراکه آنچنان فوتبالیست رونده و پا به توپی نیست. البته پیدا کردن یک مدافع چپ خوش‌تکنیک که بتواند خواسته‌ قلعه‌نویی را برآورده کند کار آسانی نیست و تاکنون آنها به گزینه مناسبی نرسیده‌اند. در حال حاضر ذوبی‌ها محمد ستاری را به‌عنوان مهاجم چپ در اختیاردارند، اما امیر قلعه‌نویی نوع بازی ستاری را نمی‌پسندد و او را گزینه مناسبی برای تیمش نمی‌داند. مهران درخشان مهر، جوان آینده داری که از تیم‌های پایه باشگاه و در زمان یحیی گل محمدی به تیم اضافه‌شده با ارتکاب خطای پنالتی در دقایق پایانی دیدار با پارس جنوبی از هفته دهم لیگ برتر، هم باخت خانگی عجیب تیم اصفهانی را سنگین‎‌تر کرد و هم پایان حضورش در ترکیب اصلی و بازگشت به نیمکت ذوب‌آهن را رقم زد. با این شرایط قلعه‌نویی برای جذب یک مدافع سرحال تردیدی ندارد تا یکی از خریدهای او در سمت چپ مدافعی باشد که بتواند خواسته‌هایش در این منطقه از زمین را برآورده کند. برای مثال در همین چندهفته‌ای که میلاد فخرالدینی در سمت راست ذوب‌آهن به کار گرفته‌شده، در این منطقه از زمین ذوبی‌ها هنگام فاز تهاجمی حضور همیشگی دارد و درست همین تاکتیک برای سمت چپ هم مدنظر قلعه‌نویی است؛ یعنی خرید بازیکنی سرعتی که بتواند فشار مضاعفی را به سمت راست حریفان وارد کند.

کی‌روش ، قلعه‌نویی را ناامید کرد

شاید اگر عنوان شود که مهمترین دغدغه این روزهای امیر قلعه‌نویی خرید یک مهاجم هدف است، سخنی گزاف به‌حساب نمی‌آید. سرمربی ذوب‌آهن فصل جاری را با خرید یک مهاجم برزیلی آغاز کرد. کی‌روش استنلی سوارز فرس سابقه بازی در تیم‌های سائوپائولو، سانتاکروز، آمریکن ناتال و ریسندل در لیگ برزیل را داشت و یک‌فصل نیز در تیم کیوتو در لیگ برتر فوتبال ژاپن(جی لیگ) بازی کرده بود. بازیکنی که پس‌ازاین که با ذوب‌آهن قرارداد بست و البته دچار مشکل شد. در آن زمان عنوان شد این بازیکن برزیلی به دلیل اینکه در دو فصل اخیر در سری A و B برزیل بازی نکرده است، ازنظر سازمان لیگ نمی‌تواند در لیگ برتر ایران بازی کند. طبق قانون سازمان لیگ بازیکنان برزیلی برای بازی در لیگ برتر ایران باید در دو فصل آخر فوتبالی‌شان در سری A و B کشورشان بازی کرده باشند. سوارز در سال‌های 2015 تا 2017 به ترتیب در تیم‌های رمو(سری C برزیل)، نورو هامبورگ(لیگ محلی برزیل)، کیتوسانگا(لیگ دو ژاپن) و رزنده برزیل(سری D برزیل) سابقه بازی داشت. این مشکل موجب شد تا کی‌روش چند هفته‌ نتواند در لیگ بازی کند تا سرانجام قلعه‌نویی از هفته هشتم او را به میدان فرستاد. کی‌روش در 11 هفته‌ای که برای ذوبی‌ها بازی کرد تنها دو بار موفق به گلزنی شد تا سرمربی تیم اصفهانی چندان حسابی روی این بازیکن باز نکند. شاید قلعه‌نویی انتظار داشت کی‌روش موتور گلزنی تیمش شود تا هم ذوبی‌ها از هنر او استفاده کنند و همین قلعه‌نویی برای این خرید هوشمندانه تحسین شود.

قلعه‌نویی به بازی تبریزی اعتقادی ندارد

مرتضی تبریزی چند فصلی است که با پیراهن ذوبی‌ها در لیگ حاضر می‌شود، تبریزی از همین تیم به فوتبال ایران معرفی شد و پله‌های ترقی را پیمود. او پیش از حضور در ذوب‌آهن با پیراهن تیم پاس همدان به میدان می‌آمد و بازیکن شناخته‌شده‌ای نبود. در فصل جاری تبریزی هرچند بهترین گلزن سبزها محسوب می‌شود اما این آمار قابل‌اعتنا هم قلعه‌نویی را متقاعد نکرده که تبریزی را به‌عنوان مهاجم نخست تیمش قلمداد کند. ظاهراً سرمربی ذوبی‌ها شیوه بازی تبریزی را چندان نمی‌پسندد و تنها از روی اجبار به این بازیکن میدان می‌دهد. البته تبریزی در بیشتر بازی‌های این فصل برای تیمش بازی کرده و بازیکن مؤثری هم بوده اما قلعه‌نویی به مهاجمان قدرتی اعتقاد عجیبی دارد. به‌طور مثال در زمان مربیگری او در تراکتورسازی فرزاد حاتمی مهاجم نخست تیمش به شمار می‌رفت و بااینکه هفته‌ها گلی به ثمر نمی‌رساند اما همچنان در ترکیب اصلی باقی می‌ماند.

سجاد شهباززاده یا عیسی آل کثیر

در حال حاضر از دو چهره شناخته‌شده فوتبال ایران به‌عنوان گزینه‌های موردنظر قلعه‌نویی نام ‌برده می‌شود. گزینه‌هایی که باشگاه‌هایشان تأیید کرده‌اند که از ذوب‌آهن برای جذب آنها نامه رسمی دریافت کرده‌اند. سجاد شهباززاده و عیسی آل کثیر از دو باشگاه استقلال و نفت انتخاب‌های نخست و دوم قلعه‌نویی به شمار می‌روند. دو بازیکنی که در باشگاه‌هایشان شرایط متزلزلی دارند و بی‌میل نیستند تا زیر نظر قلعه‌نویی دوباره خودی نشان دهند. البته خبرها پیرامون شهباززاده ضد و نقیض است اما آل کثیر با توجه به شرایط تیم نفت گزینه آسان‌تری بر معامله به نظر می‌رسد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار