کشف نقوش باستانی صخره ای و یک تپه عصر ساسانی در بخش میمه

مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان شاهین شهر و میمه از کشف نقوش باستانی صخره ای و یک تپه باستانی متعلق به عصر ساسانی در مرکز استان اصفهان در محدوده بخش میمه (شهرستان شاهین شهر و میمه) واقع در100 کیلومتری شمال اصفهان خبر داد.

مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان شاهین شهر و میمه از کشف نقوش باستانی صخره ای و یک تپه باستانی متعلق به عصر ساسانی در مرکز استان اصفهان در محدوده بخش میمه )شهرستان شاهین شهر و میمه) واقع در100 کیلومتری شمال اصفهان خبر داد.

جواد چهراضی افزود: باتوجه به ارائه شواهد و مدارکی مبنی بر وجود برخی نقوش باستانی صخره ائی در محدوده بخش میمه ، در پاییز سال جاری تیمی متشکل از باستان شناسان اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان جهت بازدید و شناسائی محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: باستان شناسان پس از بازدید در محدوده روستای گردشگری حسن رباط متوجه برخی نقوش صخره ائی که در اصطلاح علم باستان شناسی «نگارکند» خوانده می شود شدند.

مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان اضافه کرد: باستان شناسان در پی این کشف، یک تپه و معدن باستانی متعلق به عصر ساسانی و همچنین تعدادی قبور قدیمی نیز متعلق به دوران پیش از اسلام کشف شده است.

چهراضی تصریح کرد: با توجه به مطالعات اولیه و قدمت تپه و قبرستان های تاریخی نزدیک این نگارکنده ها، قدمت این کشفیات اخیر مربوط به هزاره سوم قبل از میلاد می باشد و پس از تکمیل مطالعات، قدمت آنها مشخص می شود که احتمال میرود مربوط به هزاره های قبل باشد.

مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان افزود: وجود تپه های تاریخی، نگارکنده ها و قبرستان های تاریخی در بخش میمه شهرستان شاهین شهر و میمه دلیل اهمیت تاریخی این منطقه را می رساند.

چهراضی در پایان گفت: مردمانی که این نقوش را ترسیم نموده اند در عصر تمدن می زیستند و به واسطه ارتباطات تجاری با مراکز پیرامون خود اقدام به حک نمودن علائم و نشانه های مختلف می کردند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار