ساخت و پاخت در سینما ایران

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان اصفهان از بلایی که بر سر سینما ایران آمده پرده برداشته، از همکاری رسانه‌ای در این راستا گفت و در مورد آخرین وضعیت واگذاری سینما ایران توضیحاتی ارائه داد.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان اصفهان از بلایی که بر سر سینما ایران آمده پرده برداشته، از همکاری رسانه‌ای در این راستا گفت و در مورد آخرین وضعیت واگذاری سینما ایران توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش فارس ، هفته گذشته گرد و غبار تازه‌ای بر سر سینمای تازه جان گرفته اصفهان نشست و با این اتفاق یکه‌تاز تیتر خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های اصفهان شد، ماجرا یک داستان قدیمی بود که به چند سال پیش باز می‌گشت، واگذاری سینما ایران به مالکی غیر از حوزه هنری و نهایتاً اقدامات این مالک برای تخریب سینما که در هفته پیش حساسیت‌ها را برانگیخت.

پس از گذشت یک هفته با مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان اصفهان هم‌صحبت شدیم تا آخرین وضعیت سینما را جویا شویم چرا که جست و جوهای هفته گذشته رسانه‌ها در مورد اینکه تقصیر کار اصلی چه کسی است و چه بلایی سر سینما ایران می‌آید با آخرین اخبار منتشر شده در مورد وضعیت این سینما منتهی به این شد که برخی رسانه‌ها کار مالک سینما را قانونی و با مجوز جلوه دادند؛ خلاصه این‌که جو به وجود آمده در این رابطه کم‌کم از بین رفت و این موضوع مهم نیز در حال به حاشیه رفتن است.

این در حالی است که سید مصطفی حسینی در رابطه با جوسازی‌های رسانه‌ای و دلیل آن اظهار داشت: شواهدی مستندی داریم که رسانه‌‌ای در اصفهان بابت انتشار خبر در مورد سینما ایران پول دریافت کرده است تا با به وجود آوردن جو رسانه‌ای در مورد این سینما وقت بخرند و سینما به طور کامل تخریب شود.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان اصفهان تأکید کرد: وقتی سقف سینما برداشته شده است با یک باران داخل سینما هم تخریب می‌شود؛ این جریان در سال‌های اخیر به دنبال تخریب سینما است تا در نهایت بیان کند این ساختمان دیگر سینما نیست و یک زمین به حساب می‌آید.

* ماجرای نامه شهرداری

وی تصریح کرد: در نامه‌ای که منتشر شد مبنی بر اینکه شهرداری به مالک سینما اجازه تخریب و رفع خطر سینما را داده است، اجازه سالم‌سازی معبر داده شده است نه اینکه سقف و داخل سینما تخریب شود، شهرداری مجوز داده است تا معبر برای عابران پیاده سالم‌سازی شود اما مالک سینما سقف سینما و داخل سینما را تخریب کرده است، این فرد پیش از این خود را نماینده بانک دی معرفی می‌کرد اما اکنون خود را مالک سینما معرفی کرده است.


مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان اصفهان با اشاره به این‌که در اخبار مطرح شد که مالک قصد بازسازی این سینما را دارد، تشریح کرد: چرا مالک از لحاظ قانونی مجوزی برای این کار نگرفته است، با چه کسی در این رابطه صحبت شده است، چه مدارکی دال بر بازسازی سینما و ثابت ماندن کاربری سینما وجود دارد، چه طرحی دارند، چه کمیسیونی برای این کار تشکیل شده است؟

وی تأکید کرد: برای مقابله با هجمه رسانه‌ای که به وجود آمد مالک این سینما مسکنی تزریق کرد به اسم اینکه سینما همچنان کاربری سینمایی دارد و به دنبال بازسازی آن هستند؛ این مجموعه به عنوان یک پروژه تجاری برنامه‌ریزی شده است که یک سالن 60 نفره نیز دارد تا از طریق این سالن 60 نفره بتواند مجوز لازم را بگیرد.

* از ژست روشنفکری تا گرفتن زیرمیزی

حسینی با بیان این‌که جراید و رسانه‌ها در این چنین امر نقش مهمی ایفا می‌کنند، تصریح کرد: همه در این شهر زندگی می‌کنیم و باید دست به دست هم داده و نگذاریم تا کسانی به جان مراکز فرهنگی بیفتند، مگر چقدر در این شهر نیاز به پاساژ داریم؟ همین رسانه‌ها بارها در همین موضوع صحبت‌ها و تذکراتی را مطرح کرده‌ اما حالا به تناقض رسیده‌اند؛ البته در اصفهان هیچ دیواری کوتاه‌تر از موضوع فرهنگ نیست.


مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان اصفهان با اشاره به شرایط فعلی در محل سینما افزود: به نظر می‌رسد که درب سینما بسته شده است و هنوز افرادی در داخل سینما در حال کار کردن هستند، ظاهراً هنوز تخریب از داخل سینما در حال انجام است و بهتر است شهرداری پیگیری کند و جلوی این تخریب را بگیرد.

* شرایط انتقال فراهم شده است؟

وی در مورد شرایط واگذاری سینما ایران هم اظهار کرد: در این رابطه از طرف حوزه هنری به دادگاه انقلاب شکایتی انجام شد، با توجه به تخلفی که در زدن سند این سینما انجام شده، اقداماتی صورت گرفته است؛ انتقال مالکیت این سینما زمانی است که سینما تحویل حوزه هنری داده شود که هنوز این اتفاق نیفتاده و اگر این اتفاق افتاده بود به جای سینما ساحل سینما ایران در حال بازسازی بود.

* به چه قیمتی؟

حسینی ابراز داشت: این سینما مال مردم است، به چه قیمتی این کار را انجام داده‌اند، مگر چقدر زیرساخت فرهنگی در شهر داریم، مگر آسیب اصلی جامعه ما به خاطر معضلات فرهنگی نیست، مگر مسؤولان دم از نبود زیرساخت فرهنگی نمی‌زنند، این بداخلاقی چه معنایی دارد.


مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان اصفهان در پایان با بیان این‌که مالکیت سینما همایون در اختیار حوزه هنری است، تأکید کرد: تالار اندیشه و سینما ایران مثل سینما فلسطین، ساحل و خانواده جزو سینماهایی است که باید قبلاً به حوزه هنری واگذار می‌شده اما هنوز این سینماها تحویل داده نشده است؛ سینما اندیشه نیز در مالکیت بنیاد شهید بوده است، سینما ایران مشکل خاص دارد اما واگذاری اندیشه امکان‌پذیر است ولی دلیل این‌که چرا واگذاری آن انجام نمی‌شود نامعلوم است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار