نبرد اصفهانی‌ها با حریفانی از شمال و جنوب

لیگ برتر از امروز با برگزاری چهار دیدار وارد هفته بیستم می‌شود. دربازی‌های امروز سه تیم از چهار تیم اول تا چهارم جدول با حریفان روبرو می‌شوند و تنها فولادخوزستان فردا به مصاف پیکان خواهد رفت.

امیرحسین احتشامی- اصفهان امروز : لیگ برتر از امروز با برگزاری چهار دیدار وارد هفته بیستم می‌شود. دربازی‌های امروز سه تیم از چهار تیم اول تا چهارم جدول با حریفان روبرو می‌شوند و تنها فولادخوزستان فردا به مصاف پیکان خواهد رفت. پرسپولیسی‌ها در آزادی از گسترش فولاد تبریز پذیرایی می‌کنند؛ ذوب‌آهن در نقش‌جهان میزبان نفت آبادان خواهد بود؛ پارس جنوبی جم با استقلال خوزستان دیدار دارد و سایپا هم در تبریز میهمان تراکتورسازی است؛ اما در چهار رقابت باقی‌مانده که قرار است فردا برگزار شود سپاهانی‌ها در رشت به مصاف سیپدرود می‌دهند؛ استقلالی‌ها در مشهد باید پدیده را ملاقات کنند؛ فولاد از پیکان در اهواز پذیرایی می‌کند و نفت تهران به نبرد سیاه‌جامگان خواهد پرداخت.

نفت آبادان به کمند ذوب‌آهن گرفتار می‌شود؟

تیم فوتبال ذوب‌آهن عصر امروز حریف سرشناس جنوبی یعنی صنعت نفت آبادان را پیش‌رو دارد. حریفی که در فصل جاری پرنوسان ظاهرشده و مشکلات حاشیه‌ای همیشگی دارد. فراز کمالوند در فصل جدید رهبری تیم نفت آبادان را بر عهده گرفت و با خرید بازیکنانی همچون لوسیانو پریرا، سوشا مکانی، مرتضی اسدی، کرار جاسم، آگستینو سزار، بهزادی کریمی، مگنو باتیستا و چند بازیکن دیگر، سعی کرد تیمی که خودش دوست دارد را تشکیل دهد. نفت آبادان لیگ هفدهم با برتری یک‌ بر صفر مقابل استقلال شروع طوفانی داشت و در پایان نیم‌فصل عنوان ششمی جدول را به خودش اختصاص داد؛ اما نیم‌فصل دوم تاکنون که چهار هفته از رقابت‌ها سپری‌شده برای نفتی‌ها خوب پیش نرفته است. آنها در نیم‌فصل دوم تنها یک‌بار موفق به شکت حریفان شده‌اند و در عوض دو بار نیز دست‌ها را به علامت تسلیم بالابرده‌اند. یک تساوی نیز در کارنامه طلایی پوشان آبادانی به ثبت رسیده تا از چهار بازی تنها چهار امتیاز سهم نفت آنها شود. در نقطه مقابل ذوبی‌ها هرچه نیم‌فصل نخست را با نتایج دور از انتظار به پایان رساندند در نیم‌فصل دوم تیم دیگری شده‌اند و با سه پیروزی و یک تساوی بهترین عملکرد را میان 16 تیم لیگ برتری به خودشان اختصاص داده‌اند. حالا سبزپوشان اصفهانی حریفی را پیش رودارند که کسب یک امتیاز از اصفهان هم برایش غنیمتی محسوب می‌شود. شاگردان امیر قلعه‌نویی سرمست از پیروزی در شهرآورد اصفهان باانگیزه یک پیروزی دیگر و نزدیک شدن بیشتر به تیم سوم جدول به میدان خواهند آمد. ذوبی‌ها در نیم‌فصل اخیر به تیمی تبدیل‌شده‌اند که از کمترین فرصت‌ها بیشتری بهره را می‌برد و احتمالاً فراز کمالوند مربی باتجربه نفت این موضوع را خوب می‌داند. از سوی دیگر سابقه نبردهای تاریخی این دو تیم حکایت تعداد برابر بردهای دو تیم دارد. هر دو تیم در سیزده دوره اخیر هرکدام چهار بار مقابل هم به برتری رسیده‌اند؛ اما دو پیروزی خردکننده 6 بر صفر ذوب‌آهن مقابل نفت آبادان دیده می‌شود.

سپاهان در باتلاق رشت

تیم فوتبال سپاهان فردا در حالی مقابل سپیدرود رشت به میدان می‌رود که کوچکترین لغزشی در این بازی ممکن است به تحولات اساسی در این باشگاه بینجامد. زردپوشان اصفهانی که با شکست در شهرآورد اصفهانی در کانون بحران فرو غلتیدند به سه امتیاز بازی فردا نیاز مبرم دارند. شاید برتری مقابل سپیدرود حداقل طلایی پوشان را به آرامش موقتی برساند که هفته‌هاست از تیم اصفهانی دور شده است. حریف فردای زردپوشان اصفهانی در جدول رده‌بندی جایگاهی بهتر از پانزدهمی جدول را در اختیار ندارد و برای بقاء باید دربازی‌های پیش رو، پیروزمندانه از زمین خارج شود. آنها لیگ هفدهم را با علی نظرمحمدی آغاز کردند، مربی بومی که این تیم را از لیگ دسته یک به لیگ برتر آورد. نظرمحمدی در کسب نتایج مورد انتظار هواداران و مسئولان باشگاه موفق نبود و بر این اساس در نیم‌فصل از سرمربیگری تیم سپیدرود کنار گذاشته شد. آنها امید روانخواه را جایگزین نظرمحمدی کردند بلکه روند نزولی سپیدرود متوقف شود؛ اما این تغییر و تحولات مثمر ثمر واقع نشد تا علی کریمی در هفته هجدهم جای روانخواه را بگیرد. سپیدرودی‌ها در نخستین بازی تحت هدایت کریمی مغلوب گسترش فولاد شدند اما هفته بعد دست ‌به ‌کار بزرگی زدند و ترمز پیکان را در خانه کشیدند. حالا بازی با سپاهان سومین نبرد تیم شهر رشت با سرمربیگری علی کریمی به‌حساب می‌آید. کریمی در نیم‌فصل نخست با هدایت نفت تهران موفق به غلبه بر سپاهان شده بود اما حالا شرایط بسیار متفاوت است. نکته‌ای که جادوگر را به موفقیت دررسیدن به هدفش امیدوار می‌کند، طرفداران پرتعداد و پرشور سپیدرود است که همواره حمایتی بسیار خوب از تیمشان در ورزشگاه دارند و احتمالاً فردا هم استقبال خوبی از بازی با سپاهان خواهند کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار