افتتاح مجتمع آموزشی و مرکز آزمون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

اسفندماه 1393، احداث ساختمان 5500 متری تدبیر با مشارکت خیر نیک‌اندیش، سعید محکم کار و اعتبارات حاصل از درآمدهای اختصاصی آموزش در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آغاز شد.

افتتاح مجتمع آموزشی و مرکز آزمون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

اسفندماه 1393، احداث ساختمان 5500 متری تدبیر با مشارکت خیر نیک‌اندیش، سعید محکم کار و اعتبارات حاصل از درآمدهای اختصاصی آموزش در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آغاز شد. این ساختمان به‌عنوان یک ساختمان چندمنظوره آموزشی، فضا و امکانات لازم برای فعالیت‌های سنجش و آموزش را در سطح دانشگاه علوم پزشکی اصفهان فراهم می‌کند:
مجموعه کلاس‌های آموزشی: حدود 3 هزار مترمربع فضای کلاس آموزشی هوشمند (شامل 22 باب کلاس درس با ظرفیت 50 تا 120 نفر در هر کلاس)، مجهز به تجهیزات رایانه‌ای و دیداری شنیداری، که می‌تواند در تمام ایام سال، برای آموزش دانشجویان یا برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزش مداوم و آموزش کارکنان مورداستفاده قرار گیرد.
با شروع فعالیت این مجموعه، نیاز دانشجویان بالینی مستقر در مرکز پزشکی الزهرا(س) و دانشکده‌های مستقر در پردیس دانشگاه به کلاس‌های آموزشی نیز تا حد زیادی مرتفع می‌شود.
مرکز اختصاصی آزمون: یک طبقه کامل از این ساختمان، مجهز به امکانات استاندارد مخزن، تکثیر و آماده‌سازی دفترچه‌های آزمون برای آزمون‌های مرسوم، شبکه داخلی و سرورهای مناسب، و دو سالن بزرگ جمعاً با وسعت 1500 مترمربع است که می‌تواند بدون تداخل با فعالیت‌های مجموعه کلاس‌ها و به‌موازات فعالیت‌های جاری آموزشی، پذیرای حدود 800 نفر برای آزمون‌های مرسوم کاغذی یا آزمون‌های الکترونیک با پیشرفته‌ترین امکانات فناوری اطلاعات باشد و تمامی استانداردهای موجود حفاظت آزمون و سنجش در این مرکز رعایت می‌شود.
مرکز برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های مشورتی: این مجتمع می‌تواند برای نشست‌ها و گردهمایی‌های علمی یا مشورتی که نیاز به تعدد کارگاه برای کار گروهی دارند، به‌خوبی مورداستفاده قرار گیرد.
ارائه خدمات به مؤسسات بیرونی واجد شرایط: با توجه به موقعیت مکانی این ساختمان و نزدیکی آن به درب ورودی دانشگاه، امکان استفاده از ظرفیت مازاد این مجموعه برای برگزاری آزمون‌های موردنیاز ارگان‌ها و نهادهای واجد شرایط، در قبال تأمین درآمد اختصاصی وجود دارد.

افتتاح مرکز آموزش مجازی دانشگاه

همراه شدن با تحولات پارادایم‌های آموزشی امری اجتناب‌ناپذیر هست، بر این اساس و در راستای اهداف برنامه تحول سلامت در حوزه آموزش پزشکی، توسعه آموزش مجازی علوم پزشکی و به‌عنوان گام نخست تأسیس مرکز آموزش مجازی دانشگاه در دستور کار قرارگرفته و اینک در هفته سلامت سال ۱۳۹۶ شاهد بهره‌برداری از این
مرکز هستیم. مرکز آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دارای دو سالن فضای آموزشی، مجهز به 70 سیستم کامپیوتری تحت سرور، اتاق تولید محتوا، اتاق تدوین، فضاهای اداری، سالن دانشجویی جهت فعالیت‌های دانشجویی در خصوص آموزش مجازی، استودیو صدا و تصویر مجهز به جدیدترین امکانات سخت‌افزاری تولید محتوای الکترونیک و کلاس مجازی امکانات برگزاری آزمون الکترونیک حضوری جهت دوره‌های مجازی بوده و ازاین‌پس در:
تولید محتوای موردنیاز دروس ترکیبی دانشگاهی در قالب پادکست‌های صوتی، محتوای الکترونیک، برنامه‌های آموزشی تصویری، محتوای تعاملی برگزاری و توسعه دوره‌های مجازی و ترکیبی در دانشگاه
ساخت و تولید دوره‌های آموزش مجازی باهدف مشارکت در moocs ملی دانشگاه مجازی تولید و پشتیبانی از کلیه فعالیت‌های مجازی دانشکده‌ها و مشارکت در تولید محتوای مجازی کلیه پایان‌نامه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی مرتبط در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به کار خواهد آمد.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار