راه‌اندازی دستگاه غربالگری کیفیت و سلامت خون در اصفهان

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: به منظور متمرکز سازی آزمایش‌های غربالگری انتقال خون در کشور، دستگاه‌های غربالگری کیفیت و سلامت خون در اصفهان راه‌اندازی شد.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: به منظور متمرکز سازی آزمایش‌های غربالگری انتقال خون در کشور، دستگاه‌های غربالگری کیفیت و سلامت خون در اصفهان راه‌اندازی شد.
مجید زینلی در گفت‌و‌گو با تسنیم با اشاره به راه‌اندازی دستگاه غربالگری کیفیت و سلامت خون و فراورده‌های آن در اصفهان اظهار داشت: در راستای متمرکز سازی آزمایشات غربالگری انتقال خون در کشور، دستگاه‌های غربالگری کیفیت و سلامت خون همزمان در اصفهان و 3 شهر دیگر با ارتباط ویدئو کنفرانسی علی اکبر پور‌فتح‌الله مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران راه‌اندازی شد.
وی افزود: آزمایش غربال‌گری خون، روش جدیدی است که جزو به روزترین روش‌های حال حاضر در دنیا محسوب می‌شود و دارای ضریب امنیت کاملی است که تمام استان را در بر می‌گیرد. ان‌شاالله در آینده نزدیک، بتوانیم به استان‌های همجوار خدمات ارائه دهیم.
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به نحوه انجام آزمایش غربالگری خون تصریح کرد: با انجام آزمایش‌های غربالگری به این صورت، سلامت فراورده‌های خونی به طور کامل تضمین می‌شود تا محصول ارسالی از انتقال خون به مراکز درمانی مطمئن باشد.
وی خاطرنشان کرد: بررسی و ارزیابی کیفیت خون به صورت متمرکز، هزینه‌ها را تا حد زیادی کاهش داده و از لحاظ زمانی نیز مقرون به صرفه است.
زینلی با بیان اینکه در 9 ماهه سال جاری 130 هزار اصفهانی برای اهدای خون مراجعه کرده‌اند، گفت: 101 هزار نفر شرایط لازم برای اهدای خون را داشتند که از این خون‌های اهدایی، بیش از 250 هزار واحد انواع فراورده‌های سلولی و پلاسمایی تولید و در اختیار مراکز درمانی قرار گرفت.
وی از شهروندان خواست تا مشارکت بیشتری در مورد اهدای خون داشته باشند تا دچار بحران و کمبود خون و فراوده‌های خونی نشویم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار