خرده‌فروشان مجاز به افزایش قیمت براساس درصد ضریب سود هستند

رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان با بیان اینکه با گران‌فروشی برخورد می‌شود، گفت: خرده‌فروشان مجاز به افزایش سود براساس ضرایب سود تعیین شده توسط حوزه مالیاتی کشور هستند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان با بیان اینکه با گران‌فروشی برخورد می‌شود، گفت: خرده‌فروشان مجاز به افزایش سود براساس ضرایب سود تعیین شده توسط حوزه مالیاتی کشور هستند.
رسول جهانگیری در گفت‌وگو با تسنیم ، پیرامون درصد مجاز تفاوت قیمت در فروشگاه‌های عمده‌فروش و خرده‌فروش، اظهار داشت: برای همه مشاغل درصد ضریب سود تعریف شده که این درصد کشوری بوده و مشاغل براساس این درصدها مالیات پرداخت می‌کنند.
وی با اشاره به دفترچه ضرایب سود افزود: در این دفترچه، ضرائب دریافت سود عمده‌فروش و خرده‌فروشان همه مشاغل رسته به رسته تعیین شده و آن‌ها براساس این ضرایب مجاز به افزودن بر قیمت کالاهای خود هستند.
رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان بیان کرد: برای برخی مشاغل مانند میوه‌فروشان به دلیل وجود پرت، خرابی و خشک‌شدن میوه‌هایی که عرضه می‌کنند، چیزی حدود 30 درصد ضریب سود تعریف شده است.
وی با اشاره به انتشار این دفترچه به صورت سالانه توسط حوزه مالیاتی کشور، گفت: در بسیاری از موارد، به علت رکود بازار صنوف ضریبی کمتر از مقدار تعیین شده توسط حوزه مالیاتی به کالاهای خود اضافه می‌کنند و البته تعداد کمی از مشاغل هم درصد سود بیشتری از مقدار مشخص شده به کالاهای عرضه شده خود اضافه می‌کنند.
جهانگیری در راستای نظارت و برخورد با گران‌فروشی تصریح کرد: جدای از بازرسان اتحادیه‌ها که وظیفه بازرسی تخصصی خود را دارند، بازرسان اصناف اتاق اصناف هم در 2 شیفت و برخی موارد در زمان‌های ویژه سال مانند ماه رمضان، ایام محرم، شب عید و ایام بازگشایی مدارس به صورت 3 شیفته به رصد بازار می‌پردازند.
وی با اشاره به نحوه برخورد با گران‌فروشان خاطرنشان کرد: به محض آگاهی از گران‌فروشی و تأیید و صحه گذاشتن بازرسان بر این امر، پرونده‌ای در این زمینه تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارائه داده می‌شود و فرد متخلف جریمه می‌شود.
رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان افزود: اگر واحد متخلف پروانه‌دار اتاق اصناف باشد، ماده 28 قانون را برای آن اجرا کرده و براساس میزان تخلف، یک هفته تا 15 روز نسبت به پلمپ و یا نصب پرچم و تابلوی پلمپ به واحد صنفی اقدام می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار