نوروزی: مظاهری به معنای واقعی کلمه، ادیب بود

دکتر قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان، با صدور پیامی، درگذشت دکتر جمشید مظاهری، استاد دانشگاه، ادیب و اصفهان شناس برجسته را تسلیت گفت.

دکتر قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان، با صدور پیامی، درگذشت دکتر جمشید مظاهری، استاد دانشگاه، ادیب و اصفهان شناس برجسته را تسلیت گفت.

به گزارش ایمنا متن این پیام به این شرح است:

إنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ

خبر درگذشت استاد گرانقدر «دکتر جمشید مظاهری»، از مفاخر و سرمایه های ادبیات اصفهان و ایران، خبر جانکاهی است که شاگردان آن بزرگ مرد، هنردوستان، اهالی شعر و ادب و به ویژه آنان که از نزدیک با این ادیب بزرگوار، آشنا بودند را متألم ساخته است.

فقدان سرمایه هایی از این دست، ما را بر آن می دارد که بیش از پیش قدردان استادان و دانشمندان شهر و نیز شکرگذار میراث به جای مانده از کسانی باشیم که دیگر در میان ما نیستند؛ اما نام و اعتبارشان، مایه افتخار این شهر است.

استاد مظاهری به معنای واقعی کلمه، ادیب و اصفهان شناس ارزشمندی بود که دانشگاه ها، مجامع علمی و انجمن های ادبی اصفهان از حیات و ثمرات تلاش های علمی ایشان بهره برده و خواهد برد.

ضمن عرض تسلیت به خانواده ایشان و مردم شریف اصفهان، از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات را مسألت می نمایم.

به گزارش ایمنا، جمشید مظاهری از بزرگان ادب فارسی بود که تسلط بی بدیل و کاملی بر ادبیات فارسی و تاریخ، به ویژه تاریخ اصفهان داشت، او محضر بسیاری از دانشمندان متأخر معاصر، ادبیات کلاسیک را درک کرده و آثار برجسته جهان در حوزه شعر و ادبیات را به خوبی می شناخت.

این نویسنده، پژوهشگر، ادیب و استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه اصفهان روز _پنجشنبه_ 19 بهمن ماه در اثر بیماری کلیوی و قلبی درگذشت. مراسم تدفین این اصفهان شناس برجسته امروز 20 بهمن ماه در آرامستان باغ رضوان برگزار شد. همچنین مجلس ترحیم وی روز _یکشنبه 22 بهمن ماه- در مسجد پاچنار اصفهان برگزار می شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار