ماجرای نامه پرحاشیه نماینده اصفهان به وزیر اقتصاد

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای به وزیر اقتصاد و امور دارایی کشور خواستار بازگشت پول مازاد پرداختی ذوب‌آهن از خزانه‌داری شد.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای به وزیر اقتصاد و امور دارایی کشور خواستار بازگشت پول مازاد پرداختی ذوب‌آهن از خزانه‌داری شد.

محسن کوهکن در گفت‌وگو با فارس با اشاره به مطالبات ارزش افزوده و آلایندگی شهرداری‌ها از ذوب‌آهن اصفهان اظهار کرد: عوارض ارزش‌افزوده و آلایندگی یکی از منابع درآمدی شهرداری است.

وی با اشاره به بدهی‌های ذوب‌آهن از محل ارزش ‌افزوده و آلایندگی افزود: سازمان امور مالیاتی کشور یک سری از دارایی‌های ذوب‌آهن را به خاطر این بدهی‌ها بلوکه کرده بود ولی زمانی که اصل بدهی‌ها ارزش‌افزوده بین سازمان امور مالیاتی کشور و ذوب‌آهن تهاتر شد، پول بلوکه‌شده ذوب‌آهن باید برگشت داده می‌شد.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: ذوب‌آهن به‌صراحت اعلام کرد که مجموعه ما این آمادگی را دارد که این مبلغ مازاد که عدد و رقم بالایی هم دارد را به عوارض آلایندگی اختصاص بدهد که 40 درصد آن نصیب شهرستان لنجان خواهد شد.

وی با تأکید بر این که ذوب‌آهن در بازگشت مازاد پرداختی به ردیف عوارض آلایندگی همکاری لازم را از خود نشان داده است، تصریح کرد: تعلل بیش‌ از حد اداره امور مالیاتی استان اصفهان و سازمان امور مالیاتی کشور و خزانه‌داری سبب شده است تا وصول مطالبات شهرداری‌ها به تعویق بیفتد.

کوهکن در پاسخ به این که آخرین اقدامات شما برای وصول مطالبات شهرداری چه بوده است، متذکر شد: چنانچه مسؤولان امر به تذکرات ما توجهی نکنند ناچار خواهیم بود تا از ابزارهای قانونی که در اختیار داریم استفاده کنیم.

وی از نامه‌ای اخیر خود به وزیر اقتصاد و امور دارایی کشور در همین رابطه خبر داد و اظهار کرد: بنده از کرباسیان وزیر امور اقتصاد و دارایی درخواست کردم که دستور صریحی به خزانه‌داری دهد تا این پول مازاد پرداختی ذوب‌آهن برگردد.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه به جد پیگیر حل شدن این مشکل هستم، یادآور شد: مطالبات شهرداری‌ها باید پیش از اتمام سال جاری پرداخت شود که امیدوارم مسؤولان امر این موضوع را مد نظر خود قرار بدهند و قطعاً وزارت اقتصاد و امور دارایی کشور به دنبال آن نیست که با تعلل در حل این مشکل روابط خودشان با مجلس را خراب کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار