آذری جهرمی: نگران شبکه‌های اجتماعی آینده هستیم

آذری جهرمی در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین گفت: همه ما نگران شبکه‌های اجتماعی آینده هستیم. باید به داشته های خود نگاه کنیم و در این زمینه باید فکری اساسی کرد.

آذری جهرمی در جلسه شورای عالی جامعه مدرسین گفت: همه ما نگران شبکه‌های اجتماعی آینده هستیم. باید به داشته های خود نگاه کنیم و در این زمینه باید فکری اساسی کرد.

به گزارش مهر، جلسه شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، روز گذشته(جمعه) با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

آذری جهرمی با بیان اینکه فناوری فضای مجازی باعث تغییر فرهنگ خواهد شد و سبک زندگی را هم تحت تاثیر قرار می دهد اظهار داشت: این تغییرات چالش‌های زیادی ایجاد می‌کند؛ از جمله چالش در حاکمیت است. غرب برنامه‌ریزی سنگینی در این زمینه انجام داده و همه ما نگران شبکه‌های اجتماعی آینده هستیم. باید به داشته های خود نگاه کنیم و در این زمینه باید فکری اساسی کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری تصریح کرد: کلید همه این مشکلات در خلاقیت ماست و این در حالی است که ما برای تمام دنیا حرف برای گفتن داریم و این می تواند یک فرصت باشد؛ بنابراین ما به دنبال همدلی بیشتر هستیم و همکاری بسیار خوبی بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شورای فضای مجازی ایجاد کرده ایم.


در ادامه این جلسه دغدغه های خود در حوزه ورود دشمن به خانه‌ها از طریق فضای مجازی، تذکر جدی نسبت به مضرات فضای مجازی در عین حال که با اصل فضای مجازی کسی مخالف نیست بلکه با آثار زیان بار آن مخالفت وجود دارد را مطرح کردند.

در ادامه، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مطالباتی مانند راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و تهیه زیرساخت‌های آن در اسرع وقت، عدم مسامحه با توهین به مقدسات در فضای مجازی، قرار دادن بودجه کافی برای شبکه ملی اطلاعات و پیام رسان‌های داخلی را مطرح و توجه ویژه به موارد مذکور را خواستار شدند.

در پایان این جلسه آذری جهرمی ضمن تقدیر و تشکر از فرصت به وجود آمده جهت دیدار و تبادل نظر با اعضای جامعه مدرسین، توضیحاتی درباره موضوعات مطرح شده ارائه کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار