بیش از۸۰ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ کاشان
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت : طی ۱۰ ماهه سال جاری تعداد تماسهای گرفته شده با سامانه ۱۲۵، هشتاد وهفت هزار و نهصدو سی ودو (۸۷۹۳۲)مورد بوده است .
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت : طی ۱۰ ماهه سال جاری تعداد تماسهای گرفته شده با سامانه ۱۲۵، هشتاد وهفت هزار و نهصدو سی ودو (۸۷۹۳۲)مورد بوده است .
محمد مسعود چایچی افزود: در ۱۰ ماه سال ۹۶ تعداد ۱۹۵۸ مورد حریق و حادثه بوده که منجر به اعزام نیرو به محل بوده که در این بین ۶۵۷ مورد حریق و۱۳۰۱ حادثه رخ داده بوده است.
چایچی گفت: با وجود مستندات موجود درسیستم سامانه ۱۲۵آتش شنانی کاشان میانگین تماس در هرروز ۳۹۰مورد بوده که از این بین میانگین تماس با سامانه ۱۲۵ در ارتباط با حریق وحادثه ۶ الی ۷ مورد بوده که الباقی تماس هاشامل :جوابگوی سوالات ایمنی و خدمات مشاوره ای شهروندان ، مزاحمین تلفنی وتماس های درخواست ، ویژه فعالیت دیگر سازمانهای امدادی و خدماتی بوده است.
وی توصیه کرد: شهروندان از تماس غیرضروری و ایجاد مزاحمت برای سامانه ۱۲۵ بپرهیزند زیرا این کار در زمان وقوع حوادث و سوانح باعث تاخیر در دسترسی شهروندان به امدادگران این سازمان و اخلال در خدمت رسانی می شود .
وی در پایان افزود: طبق ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی مزاحمان تلفنی سامانههای خدماتی نظیر ۱۱۰ و ۱۲۵ که باعث ایجاد اختلال در خدمات رسانی به شهروندان در عرصه های مختلف شوند مجرم شناخته شده و به سه ماه تا یکسال حبس محکوم می شوند.