فردا بهترین زمان جستجو برای یافتن هواپیمای سانحه‌دیده

استاندار اصفهان گفت:فردا، سه شنبه، یکم اسفند، بهترین زمان برای جستجوی مجدد هواپیمای سانحه دیده در مناطق احتمالی سقوط است.

استاندار اصفهان گفت:فردا، سه شنبه، یکم اسفند، بهترین زمان برای جستجوی مجدد هواپیمای سانحه دیده در مناطق احتمالی سقوط است.

مهرعلیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر شرایط جوی برای جستجو مساعد نیست و در صورتیکه فردا تیم های امدادی نتوانند اثری از هواپیمای سانحه دیده بیایند کار جستجو در روز های آینده با توجه به بد شدن مجدد شرایط جوی دشوار می شود.

شرح وظایف همه دستگاه‌های ذیربط برای یافتن هواپیمای سانحه دیده مشخص است اما آنچه که معین شده است فرماندهی میدان عملیات با هلال‌احمر و مدیریت کل کار با ستاد بحران استان‌های کهگلیویه و بویراحمد و اصفهان است که در دو یال در حال هدایت عملیات جستجو هستند. همچنین دستگاه‌های نظامی، انتظامی، سپاه، بسیج، علو پزشکی و دستگاه‌های دیگر در حال همکاری هستند و نمایندگانشان در منطقه مستقر هستند.

وی افزود: از آغاز صبح امروز یعنی حدود ساعت پنج عملیات جستجو با کمک چهار فروند هلی‌کوپتر با بیش از 50 سورتی پرواز در منطقه بین کهنگان و بیده که احتمال سقوط هواپیما در آن مناطق بیشتر است، انجام شده است. متاسفانه بالگردها به دلیل شرایط جوی بد و تکان‌های شدید نمی‌توانند به جستجو در ارتفاعات ادامه دهند.

علیزاده تصریح کرد: پهپادهای مختلف نیز به پرواز درآمدند اما به علت طوفان و مه موفق به یافتن اثری از لاشه هواپیما نشده‌اند. مدیریت شرکت هواپیمایی آسمان به همراه کمک خلبان همیشگی خلبان سانحه دیده که پیوسته در این مسیر پروازی در تردد بوده است با بالگرد در یال شمالی ارتفاعات دنا به سمت یاسوج و اصفهان در حرکت است تا رد پایی از هواپیمای سانحه دیده بیابد. با وجود همه جستجوها به صورت هوایی و زمینی متاسفانه اثری از هواپیمای سانحه دیده یافته نشده است.

مهرعلیزاده بیان کرد: در یکی از پروازهای بالگردها شی سیاهی مشاهده شد که احتمال می‌رفت لاستیک هواپیما یا جسدی از قربانیان حادثه باشد اما با بررسی بیشتر و پروازهای بیشتر در منطقه مورد نظر متوجه شدند که مشاهدات درست نبوده است و اثری پیدا نکردند.

به گزارش ایسنا، تعدادی از خانواده‌های قربانیان سانحه هوایی و محلی‌ها در مقابل بخشداری دناکوه تجمع کرده و خواستار حضور استاندار برای توضیح علت به نتیجه نرسیدن جستجوها هستند و نیز از نحوه عملکرد وزارت راه و شهرسازی در این واقعه گلایه‌مندند و خواستار پاسخگویی مسئولان وزارتخانه به آنها هستند.

یکی از مردم محلی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایسنا مدعی شد: صبح زود هیچ ابری بر روی کوه نبود و آسمان بدون ابر، صاف و ثابت بود اما هرچه سراغ بالگرد را گرفتیم گفتند هنوز نیامده است. اولین بالگرد ساعت ۱۰ آمد که ابر آسمان را گرفته بود.

وی با بیان اینکه مردم محلی حتی از انجام کارهای روزمره هم‌ جا مانده‌اند؛ افزود: چرا نیروی انتظامی و پلیس راهور اجازه عبور و مرور مردم محلی را نمی‌دهد؟

یک محلی دیگر نیز گفت: مردم این روستاها فرزندان کوهستان هستند. اگر اجازه می‌دادند خودشان به دل کوه می‌زدند. از مسئولین پاسخ می‌خواهیم. اگر وضعیت جوی بد بود چرا هواپیما اجازه پرواز از تهران گرفت؟ مسئولین باید رو در رو با مردم صحبت کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار