وزیر بهداشت: به اسم تولید داخلی با سلامت مردم بازی نمی‌کنیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در زمینه تجهیزات پزشکی و دارو به اسم تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی اجازه بازی با سلامت مردم را نداریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در زمینه تجهیزات پزشکی و دارو به اسم تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی اجازه بازی با سلامت مردم را نداریم.

به گزارش ایمنا، حسن قاضی زاده هاشمی صبح امروز (پنجشنبه) در آیین رونمایی از داروهای جدید شرکت داروسازی رها اظهار کرد: این موفقیت در فرصت کوتاه معجزه‌ای است که نشان می‌دهد اگر فرصت برای بخش خصوصی فراهم شود می‌توان شاهد اتفاقات خوب بود.

وی افزود: باید از هرنوع دخالت و حضور حکومتی در حوزه تولید و توزیع دارو کنار بکشیم اگرچه این عقب نشینی از دخالت در همه بخش‌ها اعم از صنعت، اقتصاد به نفع کشور است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها به دلیل همین دخالت‌ها است که باعث تعارضات میان بخش خصوصی و دولتی و مسئولیت‌پذیری کمتر بخش خصوصی‌می شود.

قاضی زاده افزود: این قطره چشمی که در حال حاضر در لیست داروهای تولیدی شرکت "رها" قرار دارد تنها از خارج کشور وارد می شد و امیدواریم با تولید این دارو مسئولان بیمه و سازمان غذا از لیست داروهای وارداتی حذف کنند چرا که اثر بخشی داروهای داخلی کمتر از مشابه خارجی نیست.

وی تصریح کرد: از همان ابتدای کار شفاف گفتیم و به مذاق برخی هم خوش نیامد که در زمینه تجهیزات پزشکی و دارو به اسم تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی اجازه بازی با سلامت مردم را نداریم که این اجازه را نه شرع و نه انصاف نمی‌دهد و مد نظر رهبری هم نیست لذا لازم است دوستان در سازمان غذا و دارو سخت گیری لازم را همان ابتدا انجام داده و بعد از تولید داروی اثربخش جلوی واردات مشابه خارجی را بگیرند .

وی با تاکید بر اینکه در صورت اثربخشی مساوی داروی داخلی و مشابه خارجی، موظف به حمایت از تولید داخلی هستیم، گفت: امیدواریم محققان ما به بازار داخلی اکتفا نکرده در بازارهای بین المللی حاضر شوند وزارت بهداشت هم در این زمینه از هیچ کمک دریغ نمی‌کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مشکلات دارویی در کشور گفت: برخی از این مشکلات به دلیل مطالبات مزمن شرکت‌های داروسازی ، عمل نکردن بیمه‌ها به تعهدات خود و بدهکاری وزارت بهداشت به آنها است که امیداوریم با کمک تا پایان سال شاهد پرداخت بخشی از بدهی‌ها باشیم .

وی افزود: مسئله بعدی تغییر نرخ ارز است که در این حوزه هم باید منطقی عمل کرد، هم صنعت و هم سیاست‌گزار واقع بین باشند و مشکلات مردم و وارد کننده دیده شود که این مسئله جز با همکاری همه بخش‌ها میسر نمی‌شود .

وی اظهار کرد: برای بار دوم در سال جاری در اصفهان حضور پیدا کردیم و تصور نمی کردیم شرکتی در کمتر از دو دهه تولیدی بالغ بر صد نوع دارو داشته باشد که جای تقدیر دارد و از ژن خوب اصفهانی‌ها متاثر است .

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار