بازار مصرف لوازم آرایشی دوبرابر مصرف داروست

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ارزش بازار مصرف آرایشی و بهداشتی 2 برابر داروست که مبلغی در حدود 30 هزار میلیارد تومان است که سهم تولید داخل در حدود 10 هزار میلیارد تومان است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ارزش بازار مصرف آرایشی و بهداشتی 2 برابر داروست که مبلغی در حدود 30 هزار میلیارد تومان است که سهم تولید داخل در حدود 10 هزار میلیارد تومان است.

به گزارش فارس ، ابوالفضل اصلانی صبح امروز در آیین افتتاح ستاد معاونت غذا و دارو و مجموعه آزمایشگاه‌های کنترل غذا و دارو اصفهان اظهار کرد: ارزش بازار سلامت جهان در سال 2017، 8 هزار و 500 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار داروی جهان در سال 2017، هزار و 200 میلیارد دلار بوده است که نسبت 14 درصدی دارد و در کشور ما ارزش بازار سلامت در سال 2017، 32 میلیارد دلار بوده است و ارزش بازار دارویی کشور 4 میلیارد دلار بوده است.

وی افزود: 15 هزار میلیارد تومان ارزش بازار دارویی کشور در سال 95 بوده است که 96 درصد سهم عددی مربوط به تولیدات داخل است و 4 درصد مربوط به واردات است؛ اما از نظر ارزش ریالی این 96 درصد ارزش 65 درصدی دارد و 4 درصد دیگر سهم 35 درصدی دارد که امیدواریم سهم این بخش را کم کنیم، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رتبه سوم را در شرکت‌های دارویی دارد و این در حالی است که تا سال 68 هیچ شرکت داروسازی نداشتیم و در این مدت 12 شرکت داروسازی داریم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ارزش شرکت‌های داروسازی در استان اصفهان 970 میلیارد تومان است که 10 درصد سهم کشور به حساب می‌آید؛ در سال 92، 620 باب داروخانه در اصفهان بوده که در سال 96 به 757 داروخانه رسیده که افزایش قابل توجهی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: حدود 250 شرکت داروسازی در کشور داریم که ارزش و ظرفیت بالایی دارند و می‌توانند در حوزه تولید بالغ بر 400 میلیون جمعیت را پوشش دهند؛ماشین‌آلات صنعتی ما در این صنعت فرسوده است و باید با بهبود آن کیفیت را بالا ببریم، چراکه اگر بتوانیم دارو صادر کنیم قطعاً کیفیت را افزایش داده‌ایم.

اصلانی اذعان داشت: 880 کارخانه تولید فراورده‌های غذایی در اصفهان داریم، همچنین 155 کارخانه در حوزه فراورده‌ها با هدف کاهش قند، نمک و چربی داشتیم و توانستیم 20 فراورده دارای نشان سلامت صادر کنیم.

وی تصریح کرد: ارزش بازار مصرف آرایشی و بهداشتی 2 برابر دارو است که مبلغی در حدود 30 هزار میلیارد تومان است که سهم تولید داخل در حدود 10 هزار میلیارد تومان است و در این حوزه 43 کارخانه و کارگاه در استان اصفهان دارد که سهم قابل توجهی ندارد؛ تولید 70 درصد منسوجات پزشکی کشور نیز در استان اصفهان انجام می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار