مسافرگیری خط یک مترو اصفهان تا ایستگاه صفه

با تلاش‌های صورت گرفته در سازمان قطارشهری، خط یک متروی اصفهان تا پایان سال به ایستگاه دفاع مقدس در ترمینال صفه اصفهان می‌رسد.

با تلاش‌های صورت گرفته در سازمان قطارشهری، خط یک متروی اصفهان تا پایان سال به ایستگاه دفاع مقدس در ترمینال صفه اصفهان می‌رسد.

به گزارش ایمنا، جلسه هیئت مدیره سازمان قطارشهری اصفهان با حضور معاون عمرانی استاندار، شهردار، رئیس شورای شهر اصفهان، معاونان و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد.

قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان در این جلسه با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در طی ماه‌های گذشته به منظور تکمیل خط یک مترو اظهارکرد: به جرأت می گوییم که قطارشهری اصفهان در چهار ماه گذشته به اندازه چهار سال، کار کرده و امروز اتفاقات خوبی در آن صورت گرفته است.

وی ادامه داد: روند تکمیل مترو اصفهان در چند ماه گذشته جای تقدیر دارد و خوشحالم که می‌توانیم به قول خود در این زمینه عمل کنیم.

شهردار اصفهان به زمان‌بندی این پروژه اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، قطار خط یک متروی اصفهان تا پایان امسال به ایستگاه دفاع مقدس در صفه می‌رسد و همزمان مسافرگیری از دسترسی‌های ایستگاه‌ها نیز صورت می‌گیرد، البته باید در نظر داشت که کیفیت کار در ساخت ایستگاه‌های مترو، فدای سرعت نشود.

نوروزی خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در این حوزه، همزمان با مسافرگیری ایستگاه‌های باقیمانده خط یک، از تلاشگران این عرصه نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.

جهش قابل توجه تعداد مسافران با رسیدن مترو به ایستگاه صفه

فتح‌الله معین، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اهمیت تکمیل خط یک مترو اصفهان گفت: در حال حاضر تعداد اتوبوس‌هایی که در خط صفه-ملک‌شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد، بسیار زیاد است و این موضوع اهمیت تکمیل خط یک مترو را بیش از پیش مشخص می‌کند.

وی ادامه داد: بدون شک اگر خط یک از شهرک قدس تا ایستگاه صفه تکمیل شود، شاهد جهشی اساسی در تعداد مسافران این خط شاهد خواهیم بود.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: با توجه به این موضوع و اهمیت کار، باید تمرکز لازم در یک ماه باقیمانده بر مسئله تکمیل خط یک معطوف شود تا مردم شاهد بهره‌برداری آن باشند.

تکمیل فعالیت‌های باقیمانده خیابان چهارباغ عباسی

محمد نورصالحی، سرپرست سازمان قطارشهری اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده در این زمینه گفت: فعالیت‌های عمرانی خیابان چهارباغ عباسی در خصوص مترو صورت گرفته و در حال حاضر امکان باز شدن مسیر شرقی و غربی این خیابان وجود دارد. با این کار، فعالیت‌های کارگاهی به رفوژ میانی خیابان چهارباغ عباسی خلاصه می‌شود و فنس‌های خیابان باز خواهد شد.

وی افزود: مجموعه شهرداری اصفهان تلاش می‌کند که سطح خارجی ایستگاه‌ها از نظر پیاده‌روسازی، روشنایی و موارد دیگر آماده شود.

سرپرست سازمان قطارشهری اصفهان و حومه ادامه داد: خطوط دو و سه و همچنین توسعه خط یک مترو اصفهان مد نظر قرار دارد و اقدامات عملیاتی در خصوص آنها صورت می‌گیرد.

نورصالحی اضافه کرد: سازمان قطارشهری اصفهان همه تلاش خود را به این موضوع معطوف کرده که زمینه تکمیل خط یک مترو اصفهان را فراهم آورده و این خواسته به‌حق مردم اصفهان را عملیاتی کند.

مسافرگیری خط یک مترو اصفهان تا ایستگاه صفه

جواد شعرباف، مشاور عالی شهردار اصفهان نیز در این جلسه با ارائه توضیحاتی از آخرین مراحل تکمیل خط یک مترو اصفهان گفت: برنامه این است که تا پایان سال، مسافرگیری خط یک مترو اصفهان تا صفه صورت گیرد و تلاش می‌کنیم به هدف خود در این خصوص دست پیدا کنیم.

وی افزود: ایستگاه میدان امام حسین(ع)، تا پایان سال با دسترسی شمال شرقی در محل پمپ بنزین سابق، در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

مشاور عالی شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: ورودی دیگر این ایستگاه نیز در سه ماهه نخست سال آینده تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: فعالیت اجرایی ایستگاه انقلاب به منظور مسافرگیری نیز تا پایان سال به پایان می‌رسد و در دسترسی غربی خود در ابتدای خیابان عباس‌آباد آماده پذیرایی مسافران خواهد بود.

شعرباف درباره ایستگاه‌های باقیمانده خط یک مترو نیز گفت: ایستگاه‌های دانشگاه، کارگر و صفه نیز تکمیل شده‌ است و ایستگاه کوی امام نیز تا پایان سال به شرط تأمین مالی تکمیل می‌شود.

وی اظهارامیدواری کرد: با تأمین مالی پروژه و رفع مشکلات موجود در این زمینه، گام‌هایی اساسی در این زمینه برداشته شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار