مشاوران رقیب یکدیگر نیستند

مسئول هیئت مدیره انجمن مشاوره ایران شاخه اصفهان گفت: ارتقای سطح مشاوران و بروز رسانی سطح مشاوران از اهدافی است که در قالب انجمن ها محقق می شود.

مشاوران رقیب یکدیگر نیستند

به گزارش ایمنا ، زهرا کاشفی در نخستین جلسه فراخوان عمومی انجمن مشاوره ایران شاخه اصفهان اظهار داشت: هدف از شکل گیری انجمن مشاوره ایران تعالی و ارتقای سطح مشاوران و بروز رسانی مباحث علمی، آموزشی و پژوهشی در این زمینه در سراسر کشور است.

وی دیگر اهداف انجمن مشاوره ایران را برشمرد و افزود: انجام تحقیقات و پژوهش های مرتبط با حرفه مشاوره و عرضه خدمات مشاوره به مراکز، سازمانها و ارگان های دولتی و خصوصی و در کل بالا بردن استانداردهای مشاوره و راهنمایی و ارتقای حرفه مشاوره در تمام سطوح است.

مسئول هیئت مدیره انجمن مشاوره ایران شاخه اصفهان با اعلام این خبر که مشاوران و دانش اندوختگان و دانشجویان رشته های روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی می توانند در قالب عضوهای پیوسته، وابسته و افتخاری به عضویت انجمن درآیند، اضافه کرد: پس از عضویت و طی شدن مراحل در سایت انجمن مشاوره ایران کارت عضویت برای اعضا صادر و به صورت آنلاین ارسال خواهد شد.

وی شناسایی نیازهای مشاوران شهر اصفهان و ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در زمینه مشاوره را از برنامه های انجمن عنوان و ادامه داد: این انجمن بر آن است تا با حمایت از مشاوران و دانشجویان این رشته مشکلات و چالش های اجتماعی شهر را شناسایی و در نهایت به تربیت مشاوران تخصصی با گرایش های تخصصی بر مبنای نیازهای شهر اصفهان و تشکیل کمیسیون های تخصصی گام بردارد.

در ادامه جلسه عذرا اعتمادی مدیر گروه مشاوره و استاد دانشگاه اصفهان گفت: این انجمن و در کل انجمن های علمی و صنفی می توانند در حوزه های مختلفی موثر واقع شوند، که انجمن مشاوره ایران می تواند نقش به سزایی در ساماندهی فعالیت های مشاوره ای در اصفهان داشته باشد چرا که مشاوران هیچ کدام رقیب یا در مقابل هم نیستند و با ساماندهی این فعالیت ها می توان کمک بزرگی به مشاوران و مردم اصفهان کرد.

این استاد دانشگاه یادآور شد: با پذیرش این مساله که مشاوره هم مانند بسیاری از حرفه های دیگر یک حوزه تخصصی است، با تشکیل کمیته های تخصصی در این انجمن می توان به تخصصی شدن حوزه های مشاوره کمک کرد، همانگونه که این انجمن می تواند به دنبال آسیب شناسی فعالیت های مشاوره ای با برگزاری دوره های بازآموزی و هم آموزی برای مشاوران گام بلندی در جهت ارتقای حرفه مشاوره در اصفهان بردارد.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار