گلزارهای شهدا قسمتی از جغرافیای فرهنگ ایران اسلامی

شهردار ورنامخواست گفت: المان شهدای گمنام شهر ورنامخواست در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع و زیر بنای المان ۴۳ متر مربع و ارتفاع هشت متر و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ساخته و به بهره برداری رسید.

شهردار ورنامخواست گفت: المان شهدای گمنام شهر ورنامخواست در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع و زیر بنای المان ۴۳ متر مربع و ارتفاع هشت متر و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ساخته و به بهره برداری رسید.

علیرضا اطهری فر در رونمایی از یادمان شهدای گمنام شهر ورنامخواست اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توطئه‌های مختلفی برای ضربه زدن به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی از سوی استکبار جهانی برنامه‌ریزی شد و با وجود اینکه چندین کشور قدرت‌مند دشمنان انقلاب را حمایت می‌کردند، اما با هوشیاری امام خمینی(ره) و رزمندگان اسلام اجازه ندادند تا حتی یک وجب از خاک ایران به دست دشمن بیفتد .

وی با بیان اینکه امروز گلزارهای شهدا قسمتی از جغرافیای فرهنگ ایران اسلامی به شمار می‌آیند، افزود: گلزار شهدای شهر ورنامخواست منزلگاه ۲۸ شهید والامقام دفاع مقدس از جمله سردار شهید محمدعلی شاهمرادی است که سردار محسن رضایی، این شهید والا مقام را ستاره درخشان لشگر قمربنی هاشم می‌دانستند، چرا که شهید شاهمرادی در شجاعت در بین فرماندهان بی نظیر بودند و زمانی که این شهید در عملیات حضور پیدا می‌کرد، روحیه‌ای وصف ناپذیر در بین رزمندگان ایجاد می‌شده است .

شهردار ورنامخواست تصریح کرد: باید توجه داشت خداوند متعال در قرآن می ‌ فرماید: «شهدا کسانی هستند که زنده بوده و در نزد خداوند روزی می ‌ گیرند، بنابر این شهدا حیاتشان را جاودان کرده و تولیت و محافظت از این نگاه آسمانی را به وارثان و بازماندگان خود واگذار کردند «.

وی ادامه داد: از این رو ما موظف هستیم از گنجینه‌های ارزشمند دوران هشت سال دفاع مقدس که همان گلزارهای شهدا هستند، پاسداری کنیم، گنجینه‌ای ارزشمند که قطعا به عنوان میراث فرهنگی برای نسل آینده محسوب می‌شوند و خدمت بدون منت به شهدا توفیقی است که به عهده ما قرار گرفته است.

اطهری فر اضافه کرد: نسل اول انقلاب به خوبی با این فرهنگ آشنا هستند، اما رفته رفته میزان آشنایی نسل‌های سوم به بعد بر پایه میزان آشنایی با فرهنگ شهادت و جانبازی استوار است و از آنجا که گلزار شهدا یکی از نشانه‌های بصری این فرهنگ است، حفظ و بهسازی آن می‌تواند گامی موثر در ترویج این فرهنگ برای نسل های آینده به شمار آید .

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع و با پیگیری‌های انجام شده پروژه ساخت المان دو شهید گمنام شهر ورنامخواست در دستور کار قرار گرفت و با مشاوره فراوانی در خصوص ساخت این المان با کارشناسان این امر صورت گرفت تا طرحی آماده شود که قداست و عظمت شهدا را در برداشته باشد.

شهردار ورنامخواست خاطرنشان کرد: المان شهدای گمنام شهر ورنامخواست در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع و زیر بنای المان ۴۳ متر مربع و ارتفاع هشت متر و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ساخته و به بهره برداری رسید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار