قرارداد با شهرداری برای دفع زباله‌های بیمارستانی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: فرآیند دفع زباله‌های بیمارستانی که در قراردادی با شهرداری بسته شده در حال انجام بوده و هزینه‌های آن در حال پرداخت است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: فرآیند دفع زباله‌های بیمارستانی که در قراردادی با شهرداری بسته شده در حال انجام بوده و هزینه‌های آن در حال پرداخت است.

به گزارش فارس، کمال حیدری ظهر امروز در نشست خبری پایان سال دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اصحاب رسانه اظهار کرد: فرآیند دفع زباله‌های بیمارستانی که در قراردادی با شهرداری بسته شده در حال انجام بوده و هزینه‌های آن در حال پرداخت است اما در خصوص مطب‌های پزشکی کار بین نظام پزشکی، شهرداری و ناظران آن محیط زیست و بهداشت محیط هستند که روش تأمین منابع آن تا حدودی پیچیده شده است.

وی با بیان این که باید به سمتی برویم که هر شهروند برای خود یک پرونده الکترونیکی داشته باشد، افزود: از آن جایی که بار بیماری‌ها به سمت بیمارهای غیرواگیر منتقل شده است و این بیماری‌ها تا حد بسیار زیادی به فرهنگ و سبک زندکی مردم بستگی دارد که در همین خصوص جلساتی نیز با اتاق اصناف داشتیم.

ابوالفضل اصلانی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این نشست تصریح کرد: ارزش ریالی داروی کشور بیش از 15 هزار میلیارد تومان است که تا 65 درصد آن تولید داخل است و 35 درصد باقی مانده تولید خارج است که وارد کشور می‌شود، بخشی از داروخانه‌ها در طول ایام تعطیلات باز هستند و به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی با بیان این که باید کاری کرد که سرمایه‌های دارویی و خوراکی از استان اصفهان فرار نکنند، یادآور شد: از 25 اسفند تا 15 فروردین فعالیت ستاد نوروزی معاونت غذا و دارو تشکیل شده است و در خصوص تجویز منطقی دارو باید بگویم که رتبه اول کشوری را داریم و هر سال پرونده نسخه‌های پزشکان بررسی می‌شود که در کشور استان اصفهان شاخص است اما هم چنان نسخه‌هایی داریم تجویز زیادی دارد و پرونده آن‌ها بررسی خواهد شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اذعان داشت: کسانی که دفرتچه بیمه همگانی سلامت دارند باید به مراکز دولتی و دانشگاهی مراجعه کنند و نسخه‌هایی که در مراکز دولتی نوشته می‌شود در داروخانه‌ها مورد قبول است از مردم نیز می‌خواهم سامانه 190 را به یاد داشته باشند که مردم می‌توانند از این سامانه سؤالات خود را در خصوص اطلاعات دارویی، داروخانه‌ها و داروهای کمیاب بپرسند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار