برند گردشگری غرب اصفهان با بستنی رهنان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: محور گردشگری در غرب شهر اصفهان ایجاد شده و بستنی رهنان برند گردشگری غرب اصفهان می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: محور گردشگری در غرب شهر اصفهان ایجاد شده و بستنی رهنان برند گردشگری غرب اصفهان می‌شود.

به گزارش فارس ، فریدون الهیاری در بازدید از مسجد جامع، بازارچه، زورخانه، حمام تاریخی، قلعه تاریخی و برج‌های کبوتر رهنان با برشمردن ویژگی‌های تاریخی منطقه رهنان اصفهان اظهار کرد: این منطقه تاریخی از سابقه تمدنی کهن برخوردار است، بنابراین با همراهی و مساعدت شهرداری منطقه 11 اصفهان در نظر داریم تا محور گردشگری غرب شهر اصفهان را در منطقه تاریخی رهنان ایجاد کنیم.

وی افزود: در طی بازدید از حمام تاریخی رهنان که با بیش از هزار و 400 مترمربع مساحت، یکی از بزرگترین حمام‌های تاریخی ایران به شمار رفته و مورد استفاده مردم چهار محله رهنان در طول تاریخ به شمار رفته است، توافق شد تا این حمام تاریخی که در بین مردم محلی به نام حمام «صلح و دوستی» خوانده می‌شود پس از اتمام طرح‌های مرمتی آن به عنوان نخستین حمام سنتی ویژه گردشگران بازگشایی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان همچنین تصریح کرد: در بازدید از مسجد جامع رهنان چنین نتیجه‌گیری به عمل آمد که این مسجد کهن 700 ساله دارای شاخصه‌های فرهنگی ارزشمندی است، بنابراین مقرر شد پس از کاوش‌های باستان‌شناسی و بازیابی آثار اصلی مسجد، این مجموعه تاریخی به ثبت ملی برسد.

وی در پایان مطرح کرد: وجود بازارچه تاریخی همراه با بستنی سنتی و منحصر به فرد منطقه رهنان، مسجد جامع، حمام رهنان، قلعه تاریخی و برج‌های کبوتر در این منطقه شرایطی را فراهم آورده است که بتوان یک محور گردشگری در غرب اصفهان ایجاد کرد و به این ترتیب گردشگران را از قلب بافت تاریخی اصفهان به مناطق پیرامون شهر اصفهان هدایت کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار