بافت تاریخی نوش آباد در اجاره اتباع بیگانه یا رها شده به حال خود

شهردار نوش آباد با بیان اینکه این شهر ۲۵۲ هکتار وسعت شهری دارد گفت: ۸۰ هکتار از وسعت این شهر را بافت تاریخی تشکیل می دهد.

شهردار نوش آباد با بیان اینکه این شهر ۲۵۲ هکتار وسعت شهری دارد گفت: ۸۰ هکتار از وسعت این شهر را بافت تاریخی تشکیل می دهد.
به گزارش ایسنا، مرتضی اشرفی شامگاه جمعه در همایش روز نوش آباد در سالن اجتماعات این شهر اظهار کرد: این وسعت از بافت تاریخی نوش آباد در شورای عالی معماری کشور تصویب شده است که نیاز به برنامه ریزی در زمینه های مختلف دارد.
وی ادامه داد: اشتباه است که بافت تاریخی را بافت فرسوده بنامیم و به دنبال تخریب و بازسازی آن باشیم. امروز می بینیم در این شهر هم بافت تاریخی به حال خود رها شده و یا در اجاره اتباع بیگانه قرار می گیرد.وی بیان کرد: ما به دنبال طرح بازآفرینی شهر نوش آباد هستیم تا اعتبارات لازم را کسب کنیم و موجبات توسعه همه جانبه را فراهم کنیم.
اشرفی تصریح کرد: شهر زیر زمینی نوش آباد نمادی از نیاکان ماست و دارای پتانسیل های زیاد است و در حال حاضر هم می بینیم که از استقبال خوبی در بین آثار تاریخی کشور قرار گرفته است.
وی مردم و خصوصا جوانان نوش آباد را عاشق میراث فرهنگی دانست و گفت: در این بین انجمن ها و جوانان پیشتاز در پیشرفت و حفظ آثار تاریخی این شهر هستند.
دبیر همایش روز نوش آباد هم در ادامه این مراسم اظهار کرد: ایجاد فاضلاب شهری امسال در ردیف بودجه قرار گرفته است که امیدواریم با انتخاب پیمانکار هر چه زودتر مراحل اجرای آن آغاز شود.
حمیدرضا انصاری‌فر تصریح کرد: شهر زیر زمینی نوش آباد با توجه به استقبال گسترده گردشگران داخلی و خارجی زبانزد شده است و ما به دنبال این هستیم تا این شهر بی نظیر و تاریخی کاندید ثبت جهانی شود.به گزارش ایسنا؛ شهر نوش آباد با 12 هزار نفر جمعیت از توابع آران و بیدگل در سه کیلومتری این شهرستان و شش کیلومتری کاشان قرار دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار