همایش بررسی چالش ها و فرصت های کویر مرنجاب

برگزاری همایش چالش ها و فرصت های کویر مرنجاب در محل کانون شهید بنی طبا شهرستان آران بیدگل برگزار شد.

‍ برگزاری همایش چالش ها و فرصت های کویر مرنجاب در محل کانون شهید بنی طبا شهرستان آران بیدگل برگزار شد.

در این همایش که با حضور مسئولین ارگانها و نهادهای شهرستان برگزار گردید سجاد میرزایی یزدلی دبیر همایش، هدف از برگزاری این همایش را شناساندن ظرفیت های گردشگری شهرستان آران و بیدگل بویژه منطقه مرنجاب و همچنین استفاده از نظرات اساتید و صاحبنظران این حوزه دانست.

ایشان بیان نمود که با وجود پتانسیل وظرفیت های بسیار بالای کویر مرنجاب متاسفانه به دلایل متعدد از این ظرفیت تا کنون به خوبی استفاده نشده و امید است بتوان با همت و تلاش مضاعف و همراهی و همدلی، پتانسیل های بالقوه این منطقه را به بالفعل تبدیل نمود.ابوالفضل معینی نژاد فرماندار آران و بیدگل طی سخنان کوتاهی گفت

شهرستان آران و بیدگل دارای ظرفیت های زیادی در حوزه گردشگری است و نزدیکی به تهران ،اصفهان و کاشان و راه های ارتباطی کشور، فرصت مناسبی برای شکوفایی صنعت گردشگری منطقه می باشد که می بایست از این فرصت ها به بهترین شکل بهره جست.

در ادامه این همایش

دکتر جهانیان رئیس دانشکده علوم گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ تهران اظهار داشت

جهت رشد صنعت گردشگری در آران و بیدگل و جذب بیشتر گردشگر می بایست این شهرستان بعنوان یک مقصد معرفی گردد که با تلاش مسئولین و استفاده از نظر صاحبنظران می توان به این مهم رسید.ایشان در ادامه گفت: دانشگاه علم و فرهنگ آمادگی تعامل بویژه در حوزه آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص و توانمند را دارد.

دکتر جندقیان معاون دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از دیگر سخنران های این همایش بود. ایشان نقش دهیاری هارا در رشد صنعت گردشگری بسیار مهم ارزیابی نمودند و گفت توجه ویژه و اختصاص بودجه به روستاهای هدف گردشگری از اقدامات برجسته ی دولت در سال های اخیر بوده است. ایشان یکی از رسالت های دانشگاه را افزایش مهارت ها و توانمند سازی دانشجویان در کنار تحصیل دانست.

آخرین سخنران همایش جناب مهندس سخایی مشاور محیط زیست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت:

طبیعت گردی جزو لذت های دائمی برای انسان است و به همین دلیل حفظ طبیعت جزء بزرگترین وظایف بشر می باشد.

در ادامه، جلسه هم اندیشی مسئولین شهرستان و اساتید دانشگاه در فرمانداری شهرستان و کارگاهای آموزشی ویژه دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ در کویر مرنجاب برگزار گردید. بازدید از شهر اوئی نوش آباد، چاله سنبک و جاذبه های کویر مرنجاب از دیگر برنامه های این همایش بود.این همایش به همت شرکت تعاونی توسعه و عمران پایدار شهرستان آران وبیدگل و با مشارکت دانشگاه علم وفرهنگ تهران برگزار شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار