57 درصد از اهداکنندگان خون در اصفهان اهداکننده مستمر هستند

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: در استان اصفهان 57 درصد از اهداکنندگان خون اهداکنندگان مستمر هستند که حداقل در سال دو مرتبه خون اهدا می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: در استان اصفهان 57 درصد از اهداکنندگان خون اهداکنندگان مستمر هستند که حداقل در سال دو مرتبه خون اهدا می‌کنند.

مجید زینلی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: ذخایر خونی استان اصفهان در حال حاضر در وضعیت مناسبی قرار دارد اما چون خون یک بافت زنده است و به صورت روزانه به خون و فرآورده‌های خونی نیاز است، از مردم درخواست می‌شود تا به صورت تدریجی و مستمر به مراکز انتقال خون مراجعه و اقدام به اهدای خون کنند.

وی افزود: در استان اصفهان 57 درصد از اهداکنندگان خون اهداکنندگان مستمر هستند که حداقل در سال دو مرتبه خون اهدا می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: 97 درصد از خون‌های اهدایی توسط مردان و تنها 3 درصد به وسیله بانوان خانم‌هاست و نیازمند مشارکت بیشتر بانوان در این امر خیر در این زمینه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: هر فرآورده 450 سی‌سی خون به سه فرآورده خونی تبدیل می‌شود و به این معنا است که با یک بار اهدای خون در سال جان 3 نفر نجات داده می‌شود.

زینلی اذعان داشت: برای مثال بیماران تالاسمی به صورت مستمر نیاز به تزریق گلبول قرمز و بیماران هموفیلی به فاکتورهای انعقادی نیاز دارند، تأمین بانک خون بیمارستان برای انجام جراحی‌ها و یا تعویض خون نوزادانی مبتلا به زردی در بدو تولد از جمله نیازهای معمول به فرآورده‌های خونی است.

وی در پایان تأکید کرد: با اهدای میزان استاندارد خون از نظر جسمی فرد اهداکننده آسیبی وارد نمی‌شود و اهدای مستمر خون حتی سبب می‌شود، فرد کمتر در معرض سکته‌های قلبی، عروقی و مغزی قرار گیرد و دیرتر از سایر افراد دچار پوکی استخوان شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار