واکنش توییتری ترامپ به توقف آزمایشات هسته‌ای کره شمالی

رئیس جمهور نسبت به خبر توقف آزمایشات هسته‌ای کره شمالی واکنش نشان داد.

رئیس جمهور آمریکا نسبت به خبر توقف آزمایشات هسته‌ای کره شمالی واکنش نشان داد.
به گزارش تسنیم، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا جمعه شب به وقت آمریکا با انتشار توییتی از ارسال نشانه‌های اطمینان بخش از سوی رهبر کره شمالی خبر داد و اعلام کرد که به معنی "نشانه پیشرفت برای همه است".
وی در توییت خود نوشت: پیامی از طرف کیم جونگ اون: کره شمالی آزمایشات هسته‌ای و پرتاب موشکهای بالستیک خود را متوقف خواهد کرد. (کره شمالی) همچنین یک سایت آزمایش هسته‌ای در شمال این کشور را برای اثبات تعهد به توقف آزمایشات هسته‌ای خواهد بست.
رسانه‌ رسمی کره شمالی امروز (شنبه) در آستانه نشست تعیین شده میان رهبر این کشور و سران کره جنوبی و آمریکا اعلام کرد که این کشور به سرعت آزمایشات موشکی و هسته‌ای خود را متوقف کرده و در عوض رشد اقتصادی و صلح را دنبال خواهد کرد.
خبرگزاری مرکزی کره شمالی گفت که کیم جونگ اون، رهبر این کشور اعلام کرده کشورش دیگر نیازی به انجام آزمایشات هسته‌ای یا موشکهای بالستیک ندارد زیرا به هدفش در تولید تسلیحات هسته‌ای دست یافته است.
این خبرگزاری پس از شرکت رهبر کره شمالی در جلسه سالیانه کمیته مرکزی خلق گزارش داد: به منظور اطمینان از تعلیق آزمایشات هسته‌ای به شکلی شفاف، آزمایشات جمهوری کره شمالی متوقف خواهند شد.
شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن محتاطانه به این اتفاق واکنش نشان داد و گفت: آنچه حیاتی است این است که اتفاق مورد نظر، خلع سلاح قابل راستی‌آزمایی و برگشت ناپذیر، چگونه رخ خواهد داد و به اتمام خواهد رسید.
آبه اعلام کرد که توکیو سیاست همکاری خود با سئول و واشنگتن را حفظ خواهد کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار